Un nou concept de dezvoltare a curriculumului școlar a fost elaborat și propus consultărilor publice. Acesta prevede mai multe schimbări în sistemul de învățământ general, printre care reducerea numărului de obiecte de studiu, posibilitatea elevilor de a alege ce vor să învețe în funcție de capacitățile și interesele lor de viitor și comasarea mai multor discipline.
Potrivit documentului, materiile ar putea îmbinate la fiecare ciclu de învățământ – primar, gimnazial, liceal. În anul 2025, ar putea fi integrate următoarele discipline:
# în clase primare – Dezvoltarea personală și Educația moral-spirituală în „Eu și societatea”;
# în clasele gimnaziale – Dezvoltarea personală și Educație pentru societate în „Eu și societatea”;
# în clasele liceale – Dezvoltarea personală și Educație pentru societate în „Eu și societatea”.
De asemenea, în gimnaziu ar putea fi unite Educația tehnologică cu TIC-ul, iar o altă disciplină integrată va fi „Informatică și inginerie”.
În anul 2026 ar putea fi comasate următoarele materii:
# în clase primare – Educația muzicală, Educația plastică, Educația tehnologică, Coregrafie și Arta teatrală în „Arte”;
# în clasele gimnaziale – Educația muzicală, Educația plastică, Coregrafie și Arta teatrală în „Arte”.
În anul 2027, din clasa a V-a până în clasa a VII-a, Fizica, Biologia și Chimia ar putea să nu mai fie studiate separat, ci comasat în disciplina „Științe”.
Toate schimbările care ar putea apărea până în anul 2027 pot fi citite în documentul de mai jos.
Conform calendarului propus, noul curriculum ar urma să fie implementat în școli în 2027. Totodată, conceptul propune un model de plan cadru alternativ care va putea fi implementat de școlile care o vor dori din 2025.
Documentul este expus pentru dezbateri publice până în luna august 2024.