Dreamiconˣ: Go-To-Market Conference by Dreamups a reunit 100 de participanți, fondatori de start-upuri și experți în domeniul tech, și a oferit o platformă pentru schimbul de idei și experiențe.
Organizată la cererea comunității, Dreamiconˣ a fost dedicată fondatorilor care simt nevoia să-și extindă afacerile, să-și maximizeze potențialul în lansarea și promovarea produselor și serviciilor lor pe o nouă piață.
Un moment de valoare subliniat de Aliona Rotaru, CEO Dreamups a fost: „Mulți dintre fondatori ne-au spus că nu simt nevoia de inovare și de noi învățături, că ei deja știu cum să facă acest lucru, datorită experienței obținute în ecosistem. Ei doar doresc să afle cum să identifice și să atragă clienți, deoarece aceștia sunt esențiali pentru ei. De aici provine ideea acestei conferințe. Să vedem cum va funcționa această abordare, să învățăm împreună și să dezvoltăm soluții”.
Experții au scos în față nevoile primordiale pe care fondatorii de start-upuri și echipele din companiile IT le pot întâlni în procesul de Go-To-Market. 10 speakeri locali și internaționali au enumerat instrumentele cruciale care stau la baza lansării cu succes a unui start-up pe noi piețe, incluzând strategii practice, identificarea publicului țintă, construirea identității de brand și adaptarea la schimbările globale.
Alexander Naydenov, cofondator PaperHive și Head of Sales la Hygraph și speaker la Dreamiconˣ, pe exemplu propriu a pus accent pe importanța acțiunii și avansării în procesul de dezvoltare a unui start-up, punctând: „Un lucru realizat este mai bine decât unul perfect – mai ales când vine vorba de un startup în faza incipientă. Pur și simplu nu ai timp sau resurse pentru perfecțiune. Prioritizează ceea ce contează pentru clienții tăi. Vinde înainte de a construi. Este vorba de a câștiga bani care vă vor ajuta să ajungeți la următoarea etapă sau rundă de investiții. Este important să vă asigurați că aveți o validare reală a produsului/serviciului și că nu pierdeți timpul”.
În cadrul panelului „Experiences and advice for international expansions”, experții au explorat modalități de abordare a provocărilor întâlnite de multe companii, cum ar fi înțelegerea piețelor străine, gestionarea datelor și depășirea barierele culturale și de comunicare. Panelul a dezvăluit provocările și oportunitățile specifice în extinderea internațională, din diverse perspective – SaaS, sport, marketing sau dezvoltare de software.
În această discuție, George Carey-Simos, Head of Digital și Co-Founder at SCL Mellon – We are Social Media, a subliniat: „Surfing the Data Tsunami in 2024 and Beyond, da, expansiunea pe o nouă piață aduce provocări ce sunt ca un tsunami pe care noi trebuie să îl potolim. 9 din 10 startup-uri cu care am lucrat nu au datele despre clienți, afacere și piața de desfacere corecte și concrete, fie le colectează incorect și nu le folosesc corespunzător. Datele sunt prietenul tău, ele te vor ajuta să creezi un plan puternic și să construiești o strategie potrivită și adaptabilă pieței pe care o țintești pentru lansarea start-upului pe o nouă piață”.
Un alt aspect important al evenimentului a fost networkingul și stabilirea conexiunilor, parteneriatelor și schimbul de idei în comunitate. La fel, participanții au beneficiat de sesiuni de mentorat personalizate unu la unu cu speakerii, în care fondatorii au adresat întrebări actuale pentru ei și au primit răspunsuri de la experți care deja au trecut prin aceste provocări.
Mihai Stipanov, fondatorul Dreamups și Mozaic, în cadrul conferinței Dreamiconˣ: Go-To-Market Conference, a anunțat lansarea unicului accelerator de tracțiune pentru startup-urile tech din Moldova – UpNext, oferind detalii despre ediția din 2024 a acestuia. Astfel, programul UpNext, va accepta cinci start-upuri, care timp de șase luni vor avea spațiu de lucru asigurat, sesiuni personalizate, mentorat unu la unu cu șase mentori rezidenți dedicați și oportunitatea de networking cu 35 de speakeri (fondatori, investitori și experți).
Evenimentul din 26 martie Dreamiconˣ: Go-To-Market a fost realizat sub umbrela Dreamicon, conferința organizată de Dreamups, fiind dedicată start-upurilor, investitorilor și entuziaștilor, care va avea loc în luna octombrie.
Conferința Dreamiconˣ a demonstrat încă o dată importanța colaborării și a împărtășirii cunoștințelor în ecosistemul start-upurilor tech, prin abordarea subiectului actual fondatorilor, strategii de Go-To-Market actuale.
Acest eveniment este organizat de Acceleratorul de Inovații și Antreprenoriat Dreamups, realizat în cadrul Programului „Tech Clusters’’ powered by MITP, cu suportul Proiectului Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie, sprijinit de Western NIS Enterprise Fund.