Cerere de exprimare a interesului: Consultanță în dezvoltarea specificațiilor platformei Web  pentru diseminarea  și exploatarea rezultatelor

USM

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

Republica Moldova

Denumirea subproiectului „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”

Nr Acord subfinanțare MD-MOED- 6542-ASF-U-09 din 24.10.2022

Nr. Referinţă MD-StateUni-400342-CS-INDV

Titlul sarcinii: Consultanță în dezvoltarea specificațiilor platformei Web  pentru diseminarea  și exploatarea rezultatelor

             Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 – decembrie 2025.

În cadrul realizării Proiectul învățământului superior din Moldova, finanțat de Banca Mondială, Universitatea de Stat a obținut subproiectul „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice” și respectiv a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.

Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat din Moldova își propune dezvoltarea unui sistem eficient de educație pedagogică prin prisma metodologiei axate pe un parteneriat consolidat cu școala (Cluster educațional/ Education cluster), prin utilizarea modelului: de la practică spre teorie, care deschide noi perspective în sens profesional.

Astfel, configurarea unui nou model de formare a cadrelor didactice prin consolidarea eforturilor reprezentanților sistemului de învățământ general și sistemului de învățământ superior prin crearea Clusterului Educațional în incinta USM, care va redimensiona și consolida eforturile actorilor cheie în formarea profesorilor prin utilizarea modelului: de la practică la teorie prin crearea unui centru polivalent „Education Cluster” va integra într-un spațiu comun mai multe medii educaționale după cum urmează: 4 săli multifuncționale; 3 laboratoare; 1 centru de dezvoltare profesională în educație; 1 spațiu de co-working. 

Crearea hubului educațional va contribui la sporirea calitativă și cantitativă a performanței studenților de la Domeniul Educație și îmbunătățirea angajării în câmpul muncii.

Proiectul propus este orientat spre atingerea a 3 Obiective specifice după cum urmează:

O.1.  Modernizarea  resurselor necesare pentru asigurarea condițiilor atractive pentru viitoarele cadre didactice.

O.2. Sporirea numărului de studenți înscriși la programele de licență și master a programelor specificate în punctul A2.3 a prezentei aplicații și îmbunătățirea procesului de aliniere a sistemului de învățămînt superior la cerințele pieței de muncă.

O.3.  Consolidarea cooperării cu reprezentanţii pieiţii muncii pentru a creşte capacitatea de absorbţie a absolvenţilor programelor de către piaţa muncii.

Serviciile de consultanță includ elaborarea platformei Web a subproiectului, a conținuturilor specifice, care vor disemina și exploata rezultatele  subproiectului „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”

Timpul alocat pentru realizarea sarcinii este de 4 luni calendaristice, cu data estimativă de începere a activităților din 1 mai 2024.

Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsite pe următorul site web: https://usm.md/?p=27032 

Universitatea de Stat din Moldova invită consultanții eligibili („Consultanți”) să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de elaborare a conținuturilor, platformei Web, și prelucrare a materialelor multimedia pentru diseminarea și exploatarea rezultatelor subproiectului  „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice” EduClass.

Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta Serviciile de consultanță pentru elaborarea conținuturilor, platformei Web, și prelucrarea materialelor multimedia pentru diseminarea și exploatarea rezultatelor subproiectului  „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice” EduClass.

Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:

  • Studii, cel puțin nivelul 6 ISCED, în domeniul Informatică / Tehnologia Informației sau domenii conexe; 
  • Experiență în domeniul: Informatică / Tehnologia Informației sau domenii conexe, nu mai puțin de 5 ani; 
  • Experiență în proiectarea și dezvoltarea produselor software web, nu mai puțin de 3 ani; 
  • Experiență practică (elaborare structură, design, programare front-end, programare back-end, criptare și securizare conținuturi, organizare acces restricționat) în domeniul Informatică / Tehnologia Informației sau domenii conexe, nu mai puțin de 3 ani; 
  • Experiență în integrare în produsele web a Sistemelor de management a conținuturilor educaționale (LCMS) și Sistemelor de management a proceselor educaționale (LMS) sau a sistemelor integrate (LCMS + LMS)
  • Cunoștințe excelente de limbă română (atât scrisă cât și vorbită) și una din limbi de circulație internațională la nivel de percepție și traducere a textului din domeniu;
  • Cunoștințe excelente în tehnoredactare (MS OFFICE, InDesign, sau sisteme echivalente) 
  • Cunoștințe excelente în editarea multimedia (sunet, video, imagini)

Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din „Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF” iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 („Regulamentul privind achizițiile publice”), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese. 

Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda „Selecția a consultanților individuali” prevăzută în Regulamentul privind achizițiile. 

Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru 8:00-17:00, Birou nr. 109, Bloc Central USM,  str. Alexe Mateevici nr. 60, tel. 067560420, [email protected]

Cererile ar trebui să includă scrisoarea de exprimare a interesului, CV, precum și alte dovezi de corespundere cerințelor înaintate. 

La solicitarea beneficiarului se va prezenta dovada studiilor /stagiilor de instruire și formare privind conceptualizarea și realizarea platformelor electronice , sau experiența relevantă în elaborare acestora. 

Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la  data de: 29 martie 2024, ora 17:00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.

Adresa: Chișinău, str. Alexe Mateevici nr.60

Tel/fax: 022241240

E-mail: [email protected]

TERMENI DE REFERINȚĂ

  1. Informații generale despre proiect

Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 – decembrie 2025.

Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.

Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior. 

O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățămîntului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior și colegiile pedagogice selectate pentru a răspunde unora dintre cele mai stringente necesități ale acestora în scopul orientării către piața muncii.

Astfel, pentru realizarea obiectivelor Ministerul Educației și Cercetării a semnat cu Universitatea de Stat din Moldova acordul de subfinanțare a subproiectului „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”

Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat din Moldova va contribui la dezvoltarea unui sistem eficient de educație pedagogică prin prisma unor noi accente metodologice axate pe un parteneriat consolidat cu școala.

Astfel, configurarea unui nou model de formare a cadrelor didactice prin consolidarea eforturilor reprezentanților sistemului de învățământ general și sistemului de învățământ superior prin crearea Clusterului Educațional în incinta USM, care va redimensiona și consolida eforturile actorilor cheie în formarea profesorilor prin utilizarea modelului : de la practică la teorie prin intermediul unui centru polivalent „Education Cluster” va integra într-un spațiu comun mai multe medii educaționale: 4 săli multifuncționale; 3 laboratoare; 1 centru de dezvoltare profesională în educație; 1 spațiu co-working.

Crearea hubului educațional va contribui la sporirea calitativă și cantitativă a performanței studenților de la Domeniul Educație și îmbunătățirea angajării în câmpul muncii.

Proiectul propus este orientat spre atingerea a 3 Obiective specifice după cum urmează:

O.1.  Modernizarea  resurselor necesare pentru asigurarea condițiilor atractive pentru viitoarele cadre didactice.

O.2. Sporirea numărului de studenți înscriși la programele de licență și master a programelor specificate în punctul A2.3 a prezentei aplicații și îmbunătățirea procesului de aliniere a sistemului de învățămînt superior la cerințele pieței de muncă.

O.3. Consolidarea cooperării cu reprezentanţii pieței muncii pentru a creşte capacitatea de absorbţie a absolvenţilor programelor de către piaţa muncii.

  1. Obiectivul sarcinii

 Obiectivul principal al sarcinii este consultanță în dezvoltarea specificațiilor platformei Web  pentru diseminarea  și exploatarea rezultatelor subproiectului „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”

  1. Domeniul de aplicare (sarcini și responsabilități):

Pe parcursul realizării contractului Consultantul va fi responsabil de următoarele sarcini:

  • Analiza categoriilor de conținuturi care urmează să se conțină în platforma dezvoltată;
  • Identificarea instrumentelor software și a resurselor necesare pentru dezvoltarea platformei și menținerea sustenabilă a acesteia.
  • Proiectarea structurii platformei dezvoltate;
  • Consultarea cu părțile interesate: managerul de subproiect, persoanele care realizează activități conform obiectivelor,  cadrele științifico-didactice, autorii de cursuri și resurse multimedia și date primare în vederea identificării necesităților și așteptărilor privind facilitățile, oferite de platformă;
  • Prezentarea structurii elaborate la ședința Consiliului Facultății PSESAS, pentru discuții și aprobare;
  • Programarea componentelor front-end și back-end ale Platformei
  • Integrarea în platformă a sistemelor LMS (LCMS) selectate
  • Testarea bunei funcționalități a componentelor Platformei
  • Lansarea Platformei în spațiul Web
  • Editarea și crearea (la necesitate) a datelor statice în format grafic (imagini) precum și plasarea ulterioară a acestora pe Platformă
  • Editarea primară a datelor multimedia (video, imagine, sunet) precum și plasarea ulterioară a acestora pe Platformă
  • Dezvoltarea funcționalităților software pentru asigurarea nivelelor distincte de acces la compartimentele Platformei: gestionare Platformă, gestionare conținuturi, utilizare conținuturi și rapoarte, utilizare conținuturi educaționale sau de uz general.
  • Elaborarea raportului privind activitățile desfășurate, rezultatele obținute, modalitățile de menținere / dezvoltare a platformei, instrumentele de mentenanță, solicitările din partea utilizatorilor, dificultățile în realizarea sarcinii, riscurile posibile, precum și alte recomandări privind îmbunătățirea ulterioară a Platformei. 
  1. Durata sarcinii: 

Realizarea sarcinii este preconizată pentru perioada mai – august 2024

Sarcini, activități, livrabile DurataTermen de realizare
Analiza categoriilor de conținuturi care urmează să se conțină în platforma dezvoltată.2 zile3 zile de la semnarea contractului
Identificarea instrumentelor software și a resurselor necesare pentru dezvoltarea platformei și menținerea sustenabilă a acesteia.      2 zile 6 zile de la semnarea contractului
Proiectarea structurii platformei dezvoltateLivrabil 1. Schema structurală a Platformei Web elaborată. Act de recepție a lucrărilor5 zile11 zile de la semnarea contractului
Consultarea cu părțile interesate        1 zile 17 zile de la semnarea contractului
Prezentarea structurii elaborate la ședința  Consiliului Facultății PSESAS, pentru discuții și aprobareLivrabil 2. Structura Platformei Web aprobată. Extras din Procesul verbal al Ședinței2 zile20 zile de la semnarea contractului
Programarea componentelor front-end și back-end ale Platformei: construirea designului paginilor, proiectarea și conectarea bazelor de date7 zile30 zile de la semnarea contractului
Integrarea în platformă a sistemelor LMS (LCMS) selectate.Livrabil 3. Sistem LMS, LCMS sau LM(+C)S integrat, funcțional. Act de recepție a lucrărilor.7 zile37 zile de la semnarea contractului
Dezvoltarea funcționalităților software pentru asigurarea nivelelor distincte de acces la compartimentele Platformei: gestionare Platformă, gestionare conținuturi, utilizare conținuturi și rapoarte, utilizare conținuturi educaționale sau de uz general5 zile42 zile de la semnarea contractului
Testarea bunei funcționalități a componentelor PlatformeiLivrabil 4. Modulul de control al accesului la platforma Web  (Act de recepție a lucrărilor)3 zile50 zile de la semnarea contractului
Lansarea Platformei în spațiul Web.Livrabil 5. Platforma Web, accesibilă în rețeaua Internet. Act de recepție a lucrărilor      7 zile 60 zile de la semnarea contractului
Prelucrarea și Organizarea datelor recepționate pentru amplasarea acestora pe Platformă      10 zile 79 zile de la semnarea contractului
Editarea și crearea (la necesitate) a datelor statice în format grafic (imagini) precum și plasarea ulterioară a acestora pe Platformă      10 zile 98 zile de la semnarea contractului
Editarea primară a datelor multimedia (video, imagine, sunet) precum și plasarea ulterioară a acestora pe Platformă.Livrabil 6. Materiale promoționale și rezultate amplasate pe platformă    15 zile 114 zile de la semnarea contractului
Elaborarea raportului privind activitățile desfășurate, rezultatele obținute, modalitățile de menținere / dezvoltare a platformei.Livrabil 7. Raport elaborat    2 zile 120 zile de la semnarea contractului
TOTAL          78Zile Circa 4 luni
  1. Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)

Experiență generală: 40 puncte: 

  • Studii, cel puțin nivelul 6 ISCED  în domeniul : Informatică / Tehnologia Informației sau domenii conexe; 
  • Experiență în domeniul: Informatică / Tehnologia Informației sau domenii conexe, nu mai puțin de 5 ani; 
  • Experiență în proiectarea și dezvoltarea produselor software web, nu mai puțin de 3 ani;

Corespunderea cu sarcinile proiectului: 40 puncte:

  • Experiență practică (elaborare structură, design, programare front-end, programare back-end, criptare și securizare conținuturi, organizare acces restricționat) în domeniul Informatică / Tehnologia Informației sau domenii conexe sau domenii conexe, nu mai puțin de 3 ani; 
  • Experiență în integrare în produsele web a Sistemelor de management a conținuturilor educaționale (LCMS) și Sistemelor de management a proceselor educaționale (LMS) sau a sistemelor integrate (LCMS + LMS);

Abilități lingvistice și digitale: 20 puncte:

  • Cunoștințe excelente de limbă română (atât scrisă cât și vorbită) și una din limbi de circulație internațională la nivel de percepție și traducere a textului din domeniu;
  • Cunoștințe excelente în tehnoredactare (MS OFFICE, InDesign, sau sisteme echivalente) 
  • Cunoștințe excelente în editarea multimedia (sunet, video, imagini).
  1. Cerințe de raportare și aranjamente instituționale

Consultantul va raporta: 

Consultantul contractat va raporta către dl Sergiu Corlat, Manager de proiect, Prorector pentru digitalizare a Universității de Stat din Moldova ([email protected]) sau persoana desemnată de acesta.

Aranjamente instituționale: 

Angajatorul va pune la dispoziția consultantului pentru perioada de realizare a sarcinii instrumente hardware, acces la resurse Internet (campus universitar), adrese IP statice, spațiu de stocare, acces la resursele informaționale primare, regulamente USM și alte documente necesare pentru realizarea obiectivelor preconizate.

  1. Declarație de confidențialitate

Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității de Stat din Moldova. Schemele funcționale, și alte categorii de scheme, codurile program elaborate, tehnologiile utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității de Stat din Moldova.

  1. Eligibilitate 

Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework)

Taguri: #Anunțuri USM
Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente