Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) a anunțat că, la propunerea Comisiei de Certificare, a fost revocat Certificatul de Operator Aerian (AOC) al CA Air Moldova. Motivul anulării constă în faptul că operatorul aerian, aflat în proces de restructurare accelerată de mai bine de jumătate de an, nu a prezentat nicio dovadă care confirmă înlăturarea neconformităților sale. Comisia de Certificare a mai menționat că, în prezent, Air Moldova nu deține nicio aeronavă operațională și nu întrunește cerințele minime pentru deținerea unui AOC.
Anterior, Autoritatea Aeronautică Civilă a suspendat temporar certificatul de operator aerian al Air Moldova pentru o perioadă de șase luni, acordând termenul maxim prevăzut de Codul aerian, pentru identificarea unei aeronave care ar putea fi utilizată în transporturile aeriene și inclusă în AOC.
„La expirarea perioadei de șase luni, în conformitate cu prevederile Codului aerian, art. 15, din cauza lipsei a cel puțin unei aeronave ce ar deține un certificat de navigabilitate valabil, revocarea AOC a fost inevitabilă”, a menționat AAC.
Revocarea certificatului prevede că Air Moldova nu mai are statut de operator aerian, fiind privată de dreptul de a opera zboruri comerciale.
Anterior, deschide.md scria că conducerea Air Moldova, la indicațiile lui Ilan Șor, înrăutățește intenționat situația companiei pentru a impune autoritățile și furnizorii să-i blocheze activitatea, pentru a învinui guvernarea, dar și pentru a scăpa de datorii.
Potrivit sursei citate, datoriile Air Moldova, la care beneficiar efectiv este Ilan Șor, în martie 2023 creșteau cu 100 de milioane de lei lunar, și depășeau 2,3 miliarde de lei.
Tot astăzi, în cadrul unui briefing de presă, deputatul PAS Radu Marian a anunțat că urmează să fie votat un proiect de lege „care să vină în ajutorul celor peste 28 000 de oameni păgubiți de compania Air Moldova controlată de gruparea criminală Șor”.
Deputatul a menționat că prin acest proiect se va interveni în legea insolvabilității, astfel încât în cazul intrării în insolvabilitate a unei companii din domeniul aerian, datoriile sale către pasagerii care au cumpărat bilete să fie plătite printre primele în ordinea priorității.