Cerere de exprimare a interesului: Elaborarea curriculumului și a suportului de curs la disciplina  Tehnologii avansate de predare

realitateausm
Foto:realitatea.md

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

Republica Moldova

Denumirea subproiectului „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”

Nr Acord subfinanțare MD-MOED- 6542-ASF-U-09 din 24.10.2022

Nr. Referinţă: MD-StateUni-400335-CS-INDV

Titlul sarcinii: Elaborarea curriculumului și a suportului de curs la disciplina  Tehnologii avansate de predare 

             Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 – decembrie 2025.

În cadrul realizării Proiectul învățământului superior din Moldova, finanțat de Banca Mondială, Universitatea de Stat a obținut subproiectul „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice” și respectiv a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.

Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat din Moldova își propune dezvoltarea unui sistem eficient de educație pedagogică prin prisma metodologiei axate pe un parteneriat consolidat cu școala (Cluster educațional/ Education cluster), prin utilizarea modelului: de la practică spre teorie, care deschide noi perspective în sens profesional.

Astfel, configurarea unui nou model de formare a cadrelor didactice prin consolidarea eforturilor reprezentanților sistemului de învățământ general și sistemului de învățământ superior prin crearea Clusterului Educațional în incinta USM, care va redimensiona și consolida eforturile actorilor cheie în formarea profesorilor prin utilizarea modelului: de la practică la teorie prin crearea unui centru polivalent „Education Cluster” va integra într-un spațiu comun mai multe medii educaționale după cum urmează: 4 săli multifuncționale; 3 laboratoare; 1 centru de dezvoltare profesională în educație; 1 spațiu de co-working. 

Crearea hubului educațional va contribui la sporirea calitativă și cantitativă a performanței studenților de la Domeniul Educație și îmbunătățirea angajării în câmpul muncii.

Serviciile consultantului/ expertului includ elaborarea unui nou curriculum, a suportului de curs pentru  disciplina Tehnologii avansate de predare. Realizarea activităților de instruire  a circa 180 profesori universitari, formarea abilităților de utilizare a noilor tehnologii didactice (metode, tehnici interactive)  Durata activității expertului 86 zile.

           Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: https://usm.md/?p=26080 

Universitatea de Stat din Moldova invită consultanții eligibili  („Consultanți”) să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de elaborare a unui nou curriculum, a suportului de curs pentru  disciplina Tehnologii avansate de predare, pentru studenții de la programele de licență și master din domeniul științelor educației și cele conexe disciplinelor școlare. Instruirea a circa 180 profesori universitari, formarea abilităților de utilizare a noilor tehnologii didactice (metode, tehnici interactive). Durata totală de activitate- 86 zile, în perioada februarie- august 2024.

Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificarea necesară și experiența relevantă pentru a presta serviciile de elaborare  a unui curriculum în problematica Tehnologiilor avansate de predare, a suporturilor de curs și instruirea profesorilor universitari.

Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:

  • studii superioare în domeniul Științelor Educației, sau domenii adiacente;
  • competențe de utilizare a platformelor electronice sau a  altor tehnologii moderne în activitățile de predare în învățământul superior; 
  • competențe în elaborarea suporturilor de curs, sau ghidurilor metodice;
  • experiență de cel puțin de 5 ani în prestarea serviciilor de formare, activități de training, proiecte, consultanță în domeniul științelor educației; 
  • experiență demonstrată în elaborarea programelor de training, de cel puțin 5 ani;
  • cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
  • flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de formare/instruire;
  • abilități de lucru în echipă și gestionarea echipelor în procesul de training.

 Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din „Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF” iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 („Regulamentul privind achizițiile publice”), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese. 

Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda „Selecția a consultanților individuali” prevăzută în Regulamentul privind achizițiile. 

Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru 8:00-17:00, Birou nr. 109, Bloc Central USM,  str. Alexe Mateevici nr. 60, tel. 067560420, [email protected]

Cererile ar trebui să includă scrisoarea de exprimare a interesului, CV, precum și alte dovezi de corespundere cerințelor înaintate. 

La solicitarea beneficiarului se va prezenta dovada studiilor /stagiilor de instruire și formare privind conceptualizarea și realizarea trainingurilor, sau experiența relevantă în elaborare a suporturilor de curs.

Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la  data de: 20 februarie 2024, ora 18:00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.

Adresa: Chișinău, str. Alexe Mateevici nr.60

Tel/fax: 022241240

E-mail: [email protected]

TERMENI DE REFERINȚĂ

Titlul sarcinii: Elaborarea curriculumului și a suportului de curs la disciplina  Tehnologii avansate de predare 

  1. Informații generale despre proiect

Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 – decembrie 2025.

Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.

Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior. 

O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățămîntului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior și colegiile pedagogice selectate pentru a răspunde unora dintre cele mai stringente necesități ale acestora în scopul orientării către piața muncii.

Astfel, pentru realizarea obiectivelor Ministerul Educației și Cercetării a semnat cu Universitatea de Stat din Moldova acordul de subfinanțare a subproiectului „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”

Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat din Moldova va contribui la dezvoltarea unui sistem eficient de educație pedagogică prin prisma unor noi accente metodologice axate pe un parteneriat consolidat cu școala.

Astfel, configurarea unui nou model de formare a cadrelor didactice prin consolidarea eforturilor reprezentanților sistemului de învățământ general și sistemului de învățământ superior prin crearea Clusterului Educațional în incinta USM, care va redimensiona și consolida eforturile actorilor cheie în formarea profesorilor prin utilizarea modelului : de la practică la teorie prin intermediul unui centru polivalent „Education Cluster” va integra într-un spațiu comun mai multe medii educaționale: 4 săli multifuncționale; 3 laboratoare; 1 centru de dezvoltare profesională în educație; 1 spațiu co-working.

Crearea hubului educațional va contribui la sporirea calitativă și cantitativă a performanței studenților de la Domeniul Educație și îmbunătățirea angajării în câmpul muncii.

Proiectul propus este orientat spre atingerea a 3 Obiective specifice după cum urmează:

O.1.  Modernizarea  resurselor necesare pentru asigurarea condițiilor atractive pentru viitoarele cadre didactice.

O.2. Sporirea numărului de studenți înscriși la programele de licență și master a programelor specificate în punctul A2.3 a prezentei aplicații și îmbunătățirea procesului de aliniere a sistemului de învățămînt superior la cerințele pieței de muncă.

O.3. Consolidarea cooperării cu reprezentanţii pieței muncii pentru a creşte capacitatea de absorbţie a absolvenţilor programelor de către piaţa muncii.

Obiectivul principal al sarcinii, include elaborarea unui nou curriculum, a suportului de curs pentru  disciplina Tehnologii avansate de predare. Realizarea activităților de instruire  a circa 180 profesori universitari, formarea abilităților de utilizare a noilor tehnologii didactice (metode, tehnici interactive)  

Domeniul de aplicare (sarcini și responsabilități): 

Pe parcursul realizării contractului Consultantul va fi responsabil de următoarele sarcini:

  • Conceptualizarea și coordonarea cu managerul de proiect și șeful departamentului de specialitate, a curriculumului pentru disciplina Tehnologii avansate de predare; 
  • Conceptualizarea, elaborarea și coordonarea cu managerul de proiect și șeful departamentului de specialitate, a suportului de curs pentru disciplina Tehnologii avansate de predare; 
  • Conceptualizarea și coordonarea cu managerul de proiect a programului de instruire a profesorilor universitari;
  • Elaborarea și coordonarea cu managerul de proiect și șeful departamentului de specialitate, a materialelor – suport necesare în procesul de instruire privind utilizarea tehnologiilor avansate de predare;
  • Organizarea și desfășurarea timp de 36 zile a activităților de instruire cu profesorii universitari: 6 grupe de profesori a câte 6 zile de instruire;
  • Prezentarea raportului final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor;
  1. Durata sarcinii: 

Realizarea sarcinii este preconizată pentru perioada februarie-august 2024

Sarcini, activități, livrabileVolum de lucruTermen de realizare
Conceptualizarea și coordonarea cu managerul de proiect și șeful departamentului de specialitate, a curriculumului pentru disciplina Tehnologii avansate de predare. Livrabil 1 Curriculumului pentru disciplina Tehnologii avansate de predare              10 zileCirca 20 zile de la încheierea contractului
Conceptualizarea, elaborarea și coordonarea cu managerul de proiect și șeful departamentului de specialitate, a suportului de curs pentru disciplina Tehnologii avansate de predare; Livrabil 2 Suport de curs pentru disciplina Tehnologii avansate de predare( circa 10 c. ed.)35 zileCirca 60 de zile de la încheierea contractului
Conceptualizarea și coordonarea cu managerul de proiect a programului de instruire a profesorilor universitari;Livrabilul 3 Programului de instruire a profesorilor universitari.2 zileCirca 65 zile de la încheierea contractului
Elaborarea și coordonarea cu managerul de proiect și șeful departamentului de specialitate, a materialelor – suport necesare în procesul de instruire privind utilizarea tehnologiilor avansate de predare;Livrabilul 4 Materialele – suport necesare în procesul de instruire privind utilizarea tehnologiilor avansate de predare;2 zile Circa 70 de zile de la încheierea contractului
Organizarea și desfășurarea timp de 36 zile a activităților de instruire cu profesorii universitari36 zile Circa 110 zile de la încheierea contractului
Prezentarea raportului final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor;Livrabilul 5 Raport final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor.              1 ziCirca 115 zile de la încheierea contractului
Total        86 zile

5.Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)

Experiență generală: 30 puncte

  • studii superioare în domeniul Științelor Educației, sau domenii adiacente;
  • experiență demonstrată în elaborarea programelor de training, de cel puțin 5 ani;
  • flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de formare/instruire;

Corespunderea cu sarcinile proiectului: 60 puncte

  • competențe de utilizare a platformelor electronice sau a  altor tehnologii moderne în activitățile de predare în învățământul superior; 
  • competențe în elaborarea suporturilor de curs, sau ghidurilor metodice 
  • experiență de cel puțin de 5 ani în prestarea serviciilor de formare, activități de training, proiecte, consultanță în domeniul științelor educației; 

Cunoașterea limbii și experiența profesională: 10 puncte

  • cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
  • abilități de lucru în echipă și gestionarea echipelor în procesul de training.
  1. Cerințe de raportare și aranjamente instituționale

Consultantul va raporta: Consultantul/expertul contractat va coordona activitatea cu managerul și asistentul de subproiect.

  1. Declarație de confidențialitate

Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității de Stat din Moldova. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității de Stat din Moldova.

  1. Eligibilitate 

Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).

Taguri: #Anunțuri USM
Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente