Modelul internațional de educație al Școlii Internaționale Heritage, dar și sprijinirea reformei educației din Moldova în contextul aprobării negocierilor de aderare la UE au fost principalele subiecte abordate de reprezentanții Școlii în cadrul unei întâlniri cu ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, secretara de Stat, Valentina Olaru, fostul ministru al Educației în România, consilierul Ministerului Educației și Cercetării din Moldova, Daniel Funeriu, consilierul prezidențial în domeniul educației și cercetării, Valentina Chicu, dar și alți reprezentanți din domeniu.
Întâlnirea a avut loc în incinta Școlii Internaționale Heritage la începutul acestei săptămâni și a dus la consolidarea colaborării dintre instituție și autorități, precum și stabilirea unor reforme importante pentru îmbunătățirea sistemului educațional din Moldova.
Rob Ford, directorul general al Școlii Internaționale Heritage: „A fost o plăcere și o onoare să găzduim ministrul Educației și Cercetării, domnul Perciun, și echipa sa la Heritage pentru discuții și pentru a prezenta modelul nostru inovator bazat pe educație internațională. Avem o colaborare strânsă cu comunitatea națională educațională, iar cu toții ne dorim cel mai bun sistem educațional, școli, oportunități și șanse egale pentru fiecare elev din Moldova. Ambiția și viziunea ministrului și a echipei sale pentru educație sunt una pe care toți o împărtășim și o susținem. Toate societățile se confruntă cu provocările de a îmbunătăți școlile și de a se asigura că acestea sunt potrivite pentru scopul lor, contribuind la stabilitatea și prosperitatea viitoare a țării noastre. Profesorii sunt cei mai prețioși. Trebuie să-i păstrăm pe cei pe care îi avem și să atragem oameni în această profesie. Continuăm să demonstrăm succesul modelului nostru Heritage pe arenele naționale și internaționale. De aceea împărtășim, susținem și lucrăm împreună, anticipând o colaborare continuă în timp ce sistemul de educație al Moldovei se adaptează provocărilor anilor 2020 și dincolo de acestea.”
În cadrul vizitei, au fost puse în discuție mai multe aspecte prioritare, printre care misiunea Școlii Internaționale Heritage, provocările sistemului educațional în pandemie, Curriculumul Cambridge și ce reprezintă acest model de studii, dar și Curriculumul Internațional Primar. Mai mult decât atât, reprezentanții școlii au oferit mai multe informații despre acreditarea COBIS, dezvoltarea continuă a profesorilor, procesul de asigurare a calității predării și învățării și creșterea standardelor în conformitate cu modelele globale.
Reprezentanții Heritage continuă să facă parte din mai multe grupuri de lucru ale ministerului, printre care: „Școala Model”, „Reconceptualizarea evaluării externe a școlilor” și „Reducerea birocrației în școli”. Astfel, în cadrul discuției, a fost abordată reforma procesului actual de evaluare a școlilor naționale, examinarea metodelor și standardelor internaționale, dar și procesul de asigurare a calității în școli.
Școala Internațională Heritage a avut întotdeauna o colaborare strânsă cu comunitatea națională educațională, asigurând școlilor acces online la seria anuală de prelegeri „Founders’ Lectures”, oferindu-le oportunități gratuite de dezvoltare profesională prin seria „TeachMeet” și creând evenimente și competiții pentru elevi, cum ar fi „World Scholars’ Cup”. În martie 2020, Heritage a împărtășit cu echipa Ministerului Educației, dar și comunitatea națională modelul său de educație online pentru a sprijini accesul la educație în pandemie.