Potrivit UNFPA, violența facilitată de tehnologie este un fenomen complex, care are mai multe forme și poate trece cu ușurință din online în offline. Cyberbulling-ul, hărțuirea sexuală, șantajul și revanșa pornografică, trucarea imaginilor, expedierea mesajelor cu conținut sexual sunt printre cele mai răspândite forme de violență online, îndreptate în special împotriva femeilor și fetelor.
Potrivit unui studiu elaborat de La Strada în anul 2020, la nivel global, 85 % dintre femei și fete au fost supuse unor forme de violență de acest gen. În Republica Moldova, fiecare al doilea-lea adolescent a spus că i-au fost solicitate imagini cu caracter sexual online.
Campania „Bodyright” se desfășoară în perioada noiembrie 2023-martie 2024 și include multiple acțiuni de informare cu tinerii, mobilizare pe rețelele sociale, dar și acțiuni de pledoarie în vederea reglementării cadrului legal.
Despre bodyright
Potrivit UNFPA, bodyright este prima marcă de „copyright”, care cere protecție împotriva violenței digitale. Esența acestei campanii online și de pe rețelele sociale este simbolul drepturilor corpului.
Acest simbol poate fi adăugat la orice imagine a unui corp uman direct pe rețelele sociale sau pe orice altă platformă digitală de distribuire a conținutului. Scopul este de a determina companiile IT și factorii de decizie să ia încălcarea drepturilor omului și protejarea autonomiei corporale online la fel de serios, precum se ia încălcarea drepturilor de autor.
Bodyright este o mișcare socială care ne cere tuturor să luăm în serios violența online bazată pe gen. Cu toții trebuie să înțelegem rolul nostru în ea și să lucrăm împreună pentru a genera schimbări reale și pentru a asigura protecție online pentru fiecare fată, femeie și tânără, de pretutindeni.
Cum te poți alătura mișcării
Pasul 1: Alege o imagine cu tine și încarc-o pe Instagram, Snapchat sau AICI.
Pasul 2: Personalizează-ți imaginea în stil bodyright. Poziționați simbolul „b” pe o secțiune de piele folosind instrumentele de rotire și dimensionare și selectați o culoare care să asigure vizibilitatea logo-ului. De asemenea, poți adăuga mesaje opționale din meniul de tip cascadă.
Există trei stickere „b” disponibile pentru story-urile din Instagram.

3. Distribuie imaginea: poți adăuga și #bodyright.
Echipa #diez susține mișcarea bodyright
Odată cu lansarea acestei mișcări, câteva membre ale echipei #diez au decis să o susțină prin câteva fotografii.





Mai multe informații despre mișcarea bodyright poți citi AICI.