Cristina Chistruga ar putea vorbi ore în șir despre educație. E un subiect care o pasionează, mai ales pentru că a explorat arta de a preda printre zeci de studenți din locuri precum Regatul Unit și Cehia, ultimul fiind și țara în care locuiește. Și-a făcut studiile în Limbi Moderne Aplicate în România, care au inclus și o mobilitate academică în Spania.
„Asta e o durere națională că la noi consilierea profesională, orientarea psihoprofesională este absentă.” Așa a început să relateze Cristina despre lipsa de ghidare profesională din liceu, de care a avut mare nevoie. Ea mai vorbește despre profesia de pedagog și despre motivul pentru care a ales să parcurgă această cale. Spune că e un strigăt inconștient în încercarea de a repara o traumă din școală, explicând astfel că din cauza anumitor profesori cu abordări autoritare care îi fac pe elevi să se simtă insuficienți, prin solicitarea perfecțiunii, de exemplu, se creează un anumit etalon spre care copiii încearcă să tindă, fără a fi valorificat potențialul fiecăruia. „Frica de a fi pedepsit și condiționarea nu ar trebui să fie motivația unui elev de a învăța”, a adăugat Cristina.
Am învățat atât de multe de la invitată, că aș asculta discuția asta de câteva ori doar pentru a medita mai mult asupra la ceea ce spune. Acum un an, Cristina a formulat, în baza experienței proprii, 10 îndemnuri pentru tinerii care abia au început facultatea, pe care vă sugerez să le citiți. De asemenea, puteți explora și articolele scrise de ea la Revista Timpul.
Episodul poate fi ascultat pe YouTube, dar și pe toate platformele de podcasting.