Agenția Națională pentru Tineret are o nouă identitate vizuală. Îți povestim ce misiune are instituția pentru tinerii din Republica Moldova

Forum RCT
Foto:ANT

În anul 2020, în urma unei hotărâri de guvern, în Republica Moldova a fost creată Agenția Națională pentru Tineret (ANT). În acest articol îți povestim care este rolul și misiunea acestei instituții și cum aceasta ajută tinerii să fie activi în societate prin intermediul programelor sale.

În primul rând, e important să menționăm că Agenția Națională pentru Tineret este unica instituție mandatată de Ministerul Educației și Cercetării să coordoneze implementarea politicilor și programelor naționale de tineret. Prin urmare, Agenția oferă granturi, suport metodologic, instruirii, dar și alte facilități tuturor actorilor din sectorul de tineret: organizații de tineret, subdiviziunile de tineret din cadrul autorităților publice locale, Centre de tineret, lucrători de tineret, consilii ale tinerilor etc.

Principala misiune a agenției este să asigure implementarea politicii statului în domeniul lucrului de tineret, a programelor și serviciilor de tineret, a resurselor umane, a metodologiilor de lucru și cercetare în domeniu. Prin urmare, Agenția dezvoltă și implementează o serie de programe dedicate sectorului de tineret. Printre acestea se regăsesc și: Programul „Capitala Tineretului”, Programul anual de granturi pentru organizațiile de tineret, Programul național de asistență pentru dezvoltarea și consolidarea Consiliilor raionale/municipale ale tinerilor, Programului de dezvoltare a Centrelor de tineret. Apropo, dacă ești curios să afli mai multe detalii despre aceste programe și modul în care te poți implica în ele, o poți face aici.

E de menționat că instituția se află într-o continuă evoluție, iar cea mai recentă modificare pe care și-a asumat-o agenția este o nouă identitate vizuală. Așa, a apărut și noul logo.

„Noul logo reprezintă simbolic misiunea noastră, susținând valori de creștere, dezvoltare și transformare, printr-un element iconic memorabil, ce păstrează în același timp și identitatea națională. Acest simbol are o semnificație profundă, ilustrând trecerea de la un stadiu inițial mic și concentrat la unul mai mare și expansiv. Această evoluție simbolizează impactul gradual al intervențiilor Agenției Naționale pentru Tineret în procesul de dezvoltare al tinerilor.

Formele geometrice, cum ar fi cercul și semicercul, sunt conturate într-un stil semibold, adăugând claritate și vizibilitate. Această abordare accentuează aspectele semnificative ale logo-ului, făcându-l și mai atrăgător pentru public. Prin aceste elemente simple, logo-ul devine ușor de reținut și recunoscut”, ne-au explicat responsabilii din cadrul Agenției.

Crearea identității vizuale a Agenției Naționale pentru Tineret a fost susținută de UNFPA Moldova ca parte a procesului de consolidare a capacităților Agenției, prin intermediul Fondului Comun pentru împuternicirea tinerilor și dezvoltarea Centrelor de tineret din Republica Moldova, susținut de Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, Agenția Națională pentru Tineret, Guvernul Elveției Swiss Cooperation in Moldova și Fondul ONU pentru Populație UNFPA.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Elena Baranov
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente