Au început înscrierile la școala TV „Pixel Media Center ARTICO”. Cine poate participa la cursuri și ce reprezintă acestea

jurnalism
Foto:#diez

Au început înscrierile la școala de televiziune Pixel Media Center ARTICO – locul unde participanții și participantele deprind abilități de comunicare, scapă de frica de a apărea în fața publicului și își dezvoltă gândirea creativă. Cine se poate înscrie la cursuri/ateliere, ce reprezintă acestea, dar și care este costul lor, aflați în continuare.

Potrivit organizatorilor, școala TV propune trei cursuri/ateliere practice.

#1. Cursul „Arta oratorică” – accentul se pune pe dezvoltarea și îmbunătățirea abilităților de comunicare verbală și non-verbală, dar și pe exprimarea corectă și expresivă a gândurilor/ideilor.

Conținut

# Exerciţii de încălzire ale aparatului fonator: buzele, limba, maxilarele, muşchii faciali. Astfel, se contribuie la o mai bună flexibilitate în rostire a cuvintelor și expresiilor.

# Respirația și vocea: antrenament pentru dezvoltarea unei respirații controlate, pentru a obține o voce plină și puternică, dar și pentru a varia tonul și ritmul vorbirii.

# Postura și gestica/mimica: poziționarea corpului în timpul vorbirii, precum și învățarea utilizării gesturilor pentru a susține mesajul transmis.

# Accentul logic şi cel ritmic/tonalitate: se studiază regulile de accentuare a cuvintelor în propoziţie/frază şi tipurile de intonaţie pentru un mesaj clar şi o vorbire plină de expresivitate.

# Exprimarea emoțiilor: cum să articulezi emoțiile în discursuri și prezentări, fără a pierde controlul asupra comunicării.

# Prezentări publice și vorbit în fața publicului: exerciții pentru a depăși frica de a vorbi în public și pentru a face prezentări convingătoare și captivante.

Rezultate:
# obținerea unei rostiri corecte;
# intonație cu impact;
# încredere în fața publicului;
# vocabular bogat;
# dezvoltarea capacității de autocontrol;
# punerea în valoare a potențialul și talentului creativ.

#2. Cursul „Atelier TV” oferă oportunitatea beneficiarilor de a se implica în experiențe practice și interactive în domeniul televiziunii. Acest tip de curs se axează pe învățarea practică a elementelor de bază în TV.

Conținut

# Jocuri de rol și prezentare TV: copiii vor avea oportunitatea să fie pe post de reporter, prezentator sau actor, în cadrul unor exerciții de prezentare în fața camerei.

# Activități creative: cum ar fi crearea de personaje, desenarea storyboard-urilor sau realizarea de grafică pentru materiale TV.

# Colaborare în echipă: participanții vor învăța să lucreze împreună în echipă pentru a dezvolta proiectele lor și pentru a-și împărtăși ideile.

# Realizarea vox-urilor: antrenarea participanților de a interacționa cu diverse persoane prin intervievarea lor.

# Elaborarea storytelling-ului video: dezvoltarea abilităților creative prin filmarea istoriilor și poveștilor.

# Crearea spoturilor de televiziune: implicarea participanților de a concepe și a crea spoturi TV pe diverse tematici și subiecte.

# Prezentarea cu imagini: oferă copiilor posibilitatea de a oferi publicului idei/gânduri creative pe baza unor imagini foto/video.

Rezultate:
# colaborarea și lucrul în echipă;
# crearea imaginilor foto/video prin asociere;
# dezvoltarea spontanietății în fața camerelor video;
# aplicarea jocurilor interactive pentru realizarea materialelor TV.

#3. Cursul „Producerea emisiunii TV” oferă participanților cunoștințe și abilități practice pentru a înțelege și a se implica în diferite etape ale producției televizate.

Conținut

# Scenariul de televiziune: participanții vor învăța să realizeze conținut pentru programe TV, cum ar fi emisiuni, spoturi, filme scurte etc.

# Tehnici de filmare: copiii vor învăța aspecte legate de filmarea și încadrarea imaginilor, folosind camerele video și echipament de iluminat.

# Conceptualizarea emisiunii: alegerea conceptului potrivit pentru emisiune, publicul-țintă și tematica acesteia.

# Modalități de prezentare: exerciții pentru a dezvolta abilitățile de prezentare în fața camerei, inclusiv modul de a vorbi, de a se mișca și de a gestiona tracul.

# Interacțiunea cu invitații și publicul: antrenamente cum să comunice cu invitații și publicul pentru a menține o atmosferă plăcută și captivantă în cadrul emisiunii.

Rezultate:
# scrierea unui scenariu TV pe bază de evenimente/autor;
# filmarea emisiunilor;
# realizarea emisiunilor de autor;
# conexiunea cu invitații în cadrul emisiunii.

Cursurile se vor desfășura într-un sediu modern, localizat într-o zonă ultracentrală a Chișinăului, care cuprinde săli de clasă și ateliere, platou de filmare cu decoruri complete de știri și emisiuni. De asemenea, studioul este echipat cu camere TV broadcast, prompter, sisteme complete de sunet și lumini.

Cu ce se vor alege participanții școlii TV după finalizarea acesteia:

# ateliere practice și interactive;
# traineri din piața media din Republica Moldova;
# materiale video pentru ora de bilanț (lunar);
# emisiuni-magazin;
# vizite de documentare la studiourile TV din Republica Moldova;
# apariții în presă;
# diplomă de absolvire a școlii TV Pixel Media Center ARTICO.

La școala TV pot participa fete și băieți cu vârsta cuprinsă între 7 și 11 ani (nivelul I) și 12 și 15 ani (nivelul II).

Plată lunară: 500 de lei

Pentru înregistrare, completați acest formular până pe 31 august.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente