Într-un sondaj, realizat de CISM „CBS-Research”, la comanda Comunității pentru advocacy și politici publice „WatchDog.MD”, moldovenii au fost întrebați care rețele sociale utilizează zilnic sau de câteva ori pe săptămână. Răspunsurile au arătat că 59,3 % dintre moldoveni preferă să își petreacă timpul pe Facebook, iar 23,7 % – pe Instagram.
Pe YouTube își petrec timpul 18,8 % dintre intervievați, iar TikTok-ul este preferat de aproximativ 15,7 % dintre moldoveni. În topul sondajului mai poate fi găsit Telegram (12,8 %), Viber sau WhatsApp (10,3 %), Odnoklassniki (9,2 %). De asemenea, 17,9 % dintre intervievați au declarat că nu folosesc rețelele de socializare.
Raportând răspunsurile la vârsta intervievaților, persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani preferă, în special, să își petreacă timpul pe Instagram (63,2 %). Pe Facebook navighează aproximativ 62,3 % dintre tineri, 29,8 % – pe Telegram, iar 25,8 % – pe TikTok.
# Volumul eșantionului: 1 115 persoane cu vârstă de 18 ani și mai mult
# Tip sondaj: interviu telefonic moderat de intervievator (CATI)
# Eroare maximă: ±3,1 %
# Perioada de culegere a datelor: 4-13 aprilie 2023