Sâmbătă, 8 aprilie, la centrul Mediacor s-a desfășurat evenimentul intitulat „Profesiile Viitorului”. Centrul de tehnologii media Mediacor și-a deschis ușile pentru numeroși liceeni din întreaga țară cu scopul de a le prezenta cele trei specialități noi care au fost introduse în anul 2022 în curriculumul universitar. Elevii prezenți la eveniment au avut oportunitatea să discute cu studenții specialitățilorGame Design, Animație și Producție Multimedia, despre noile programe de studii disponibile la Universitatea de Stat din Moldova (USM), Universitatea Tehnică a Moldovei (UTM) și Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”.
Evenimentul a început cu o serie de discuții între elevii prezenți și studenții celor trei specialități. Membrii Mediacor au organizat un tur al centrului pentru cei prezenți, iar ulterior elevii au avut oportunitatea să vadă cum funcționează un ecran verde. Unii dintre ei au făcut și câteva experimente pentru a înțelege care este scopul ecranului.
Potrivit Doinei Nistor, coordonatoarea proiectului „Profesiile Viitorului”, la eveniment s-au înscris peste 180 de tineri pentru a explora noile specialități. Cinci studenți din cadrul celor trei universități au venit în fața elevilor pentru a le relata despre motivul alegerii facultății, despre disciplina preferată, dar și despre domeniul în care le-ar plăcea să se specializeze după finalizarea studiilor.
Diana Berzan, studentă în anul I la specialitatea Producție Multimedia din cadrul USM, le-a povestit participanților despre diversitatea informațiilor pe care le studiază, dar și despre sferele industriei de creație.
„Aici este loc pentru fiecare persoană creativă, dornică să aibă parte de experiențe și provocări noi. La Producție Multimedia sunt foarte multe discipline interesante. Preferata mea a devenit Bazele designului – o disciplină în care îți poți implica toată imaginația și poți da viață ideilor tale prin culori, forme sau imagini.”
Un alt student al UTM, care învață la specialitatea Game Design, David Coștebaș, le-a vorbit elevilor despre pasiunea sa pentru jocurile video și despre culisele proiectării unui asemenea joc.
„Jocurile video sunt o parte a vieții mele, o pasiune pe care o am încă din copilărie. Când a apărut oportunitatea de a studia această specialitate, să intru după culise și să văd cum se creează această artă, pentru mine a fost o șansă pe care nu puteam să o ratez. Nu fiecare are ocazia să devină din consumator un producător. În semestrul I, Introducerea în Game Design a fost disciplina care mi-a captat atenția, iar în semestrul II, Bazele designului este obiectul pe care îl pot considera preferatul meu.”
Despre amploarea proiectului „Profesiile Viitorului” le-a vorbit participanților și Adriana Cazacu, secretară de stat la Ministerul Educației și Cercetării din Republica Moldova.
„Raportarea programelor de studii la cerințele și necesitățile pieței muncii este un obiectiv strategic primordial. În acest sens, universitățile sunt într-o continuă căutare, într-un permanent proces de reconceptualizare a programelor de studii”.
Nu în ultimul rând, ea a îndemnat tinerii să-și urmeze intuiția, pentru că indiferent de specialitatea pe care o vor alege, dacă vor depune suflet și dăruire, vor reuși în orice domeniu.
Cu un mesaj pentru viitorii studenți au venit și rectorii celor trei universități în cadrul cărora au fost implementate noile programe. Igor Șarov, Viorel Bostan și Alexandra Barbăneagră au spus că așteaptă viitorii studenți la universitățile din Republica Moldova.