Pentru emigranții care se întorc acasă, noul an le amintește că: este timpul să declare veniturile și să recupereze plățile excedentare ale impozitelor. Compatrioții care au acte românești, și care se întorc din străinătate, recuperează sume semnificative în fiecare an, ceea ce depinde de mulți factori individuali. Rambursarea taxelor este o procedură care necesită adesea puțină răbdare și multă diligență. Ce trebuie să știți înainte de a începe acest proces pentru a-l face să meargă cât mai bine posibil?
Nu este chiar atât de complicat
Dacă ați recuperat cel puțin odată impozitele dintr-o țară străină știți că sistemele fiscale străine nu sunt cele mai simple. Cu toate acestea, după ce ne dăm seama de proceduri, ele devin mai ușor de înțeles. Prin urmare, este important să știm că rambursarea taxei în sine nu este atât de complicată pe cât pare la prima vedere. Totuși, există câteva lucruri de reținut înainte de a începe procedura. Să vedem de ce aveți nevoie pentru această procedură dacă ați lucrat în Țările de Jos:
# Anul fiscal în Țările de Jos coincide cu începutul anului calendaristic. Atunci, de obicei, în Ianuarie, angajatorii emit formulare anuale Jaaropgave care oferă toate informațiile despre veniturile și impozitele plătite. Pentru ca rambursările de taxe din această țară să fie cât mai ușoare, acest document este unul dintre cele mai importante.
# Este posibil să începeți procesul fără un formular care să confirme că taxele sunt plătite. Cu toate acestea, în acest caz, este important să vă cunoașteți numărul de securitate socială, cunoscut și sub numele de număr BSN / SoFi. De asemenea, puteți obține un formular Jaaropgave contactând angajatorul sau biroul fiscal din țara respectivă și dictând acest număr. Fără acest document, nu va exista nicio rambursare a taxelor.
# Dacă ați lucrat în Țările de Jos mai mult de o jumătate de an și creșteți copii cu vârsta sub 18 ani, este posibil să puteți primi alocații pentru copii, dar acest lucru necesită documente specifice. Un pic mai târziu despre asta.
# Termenul de prescripție pentru rambursările de taxe din Țările de Jos este de 5 ani. Asta înseamnă că în 2023 ai ultima șansă să obții o rambursare a taxelor dacă ai lucrat în 2018.
Vreau o rambursare a taxelor – de unde să încep?
Procesul de recuperare a impozitelor poate fi realizat atât pe cont propriu, cât și prin contactarea unor profesioniști certificați în domeniu. După cum vă dați bine seama, va trebui să plătiți pentru un astfel de serviciu, însă, împreună cu taxa de intermediere, veți transfera și responsabilitățile și fluxul procesului către profesioniști. Prin urmare, pentru a lua decizia corectă când apare întrebarea – „unde ar trebui să merg pentru rambursarea taxelor?”, în primul rând este important să vă familiarizați cu procesul de rambursare a taxelor în sine. Acest lucru vă va permite să înțelegeți mai bine specificul acestui proces și să vă evaluați mai precis capacitățile. Deci, aici sunt cele mai importante lucruri de luat în calcul:
# Asigurați-vă că nu pierdeți niciun termen limită. Aceasta este prima și cea mai importantă sarcină.
# Colectați documentele solicitate. Principalul și cel mai important, după cum sa menționat deja, este formularul Jaaropgave, care oferă informații cu privire la veniturile primite și impozitele plătite. De asemenea, pot fi necesare copii ale actelor de identitate – atât un pașaport, cât și o carte de identitate sunt valabile. Documentele trebuie trimise la Administrația fiscală și vamală olandeză, de preferință pe suport de hârtie.
# Declarație de venit. Fără aceasta, rambursarea taxei nu este executorie, dar este dificil nu numai pentru emigranți, ci și pentru neerlandezi locali să o completeze corect. Aveți grijă când completați singur declarația. Este bine de remarcat faptul că rambursările de taxe din Țările de Jos durează mai mult dacă inspectoratul primește o declarație completată incorect.
# Fiți pregătit să așteptați. Procedura necesita răbdare chiar și după depunerea unei declarații de impozit pe venit completată corespunzător. Se estimează că timpul mediu de rambursare a impozitelor din Țările de Jos variază între 5 și 7 luni. Totul depinde de Administrația fiscală și vamală neerlandeză.
Există adesea dificultăți în colectarea tuturor documentelor necesare. Dacă credeți că nu veți putea colecta documentele necesare pe cont propriu și nu doriți să petreceți timp suplimentar pentru aceasta, puteți contacta pur și simplu specialiștii în rambursarea taxelor. Aceștia vă pot ajuta să obțineți toate documentele necesare, să completați declarația de impozit pe venit în mod corespunzător, precum și să faceți partea completă de comunicare și să vă asigurați că rambursarea impozitului merge cât mai bine posibil. În plus, ei se vor asigura că suma maximă datorată este rambursată.
De ce depinde valoarea rambursării?
Se estimează că suma medie recuperată de românii din Țările de Jos este, de obicei, în jur de 816 €. Cu toate acestea, merită să știți că acest număr este doar aproximativ. Toți cei care au lucrat în Țările de Jos sunt eligibili pentru o sumă diferită. Depinde de impozitele plătite, de veniturile obținute și de perioada lucrată acolo. Impozitele reținute și plătite în Țările de Jos ajung adesea până la 42 la sută din câștiguri. Dacă în termen de un an venitul primit nu depășește valoarea veniturilor scutite de impozit, veți putea recupera nu numai plățile excedentare, ci toate impozitele plătite.
Beneficiile suplimentare (alocațiile) pentru copii sunt o altă modalitate de a vă suplimenta veniturile
Pentru cei care au copii și lucrează în Țările de Jos pe o perioada mai lunga de jumătate de an, ar trebui să fie relevantă nu numai problema rambursărilor de taxe, ci și problema alocațiilor pentru copii. Alocațiile pentru copii sunt plătite trimestrial, iar valoarea alocației depinde de vârsta copilului. Este demn de remarcat faptul că valoarea beneficiului se poate schimba de la an la an. Sumele aprobate în prezent în Ianuarie 2023:
# Un copil sub 5 ani primește 221,49 euro în fiecare trimestru;
# De la 6 la 11 ani – 268,95 euro trimestrial;
# Pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 12 și 17 ani – 316,41 euro pe trimestru.
Pentru a recupera nu numai taxele plătite, ci și alocațiile pentru copii, trebuie să contactați Administrația fiscală și vamală neerlandeză sau să furnizați documentele necesare profesioniștilor în rambursarea taxelor. Acest lucru se poate face prin solicitarea unei rambursări a taxelor. Mai jos veți găsi toate documentele de care aveți nevoie pentru a recupera alocațiile pentru copii:
# O copie a certificatului de căsătorie;
# Copii ale certificatelor de naștere ale copiilor;
# În cazul în care copiii au, furnizați copii ale documentelor de identitate;
# Copii ale actelor de identitate ale ambilor părinți;
# Certificat că nu primiți alocații pentru copii în România (sau valoarea alocației, dacă primiți).
Trebuie să rețineți că puteți solicita alocația pentru copii doar pentru un an. În plus, este important să rețineți că această procedură poate dura mai mult decât rambursarea taxelor. Se estimează că perioada de așteptare pentru alocațiile pentru copii poate varia de la 2 la 12 luni.