Dacă la degustarea unui vin există criterii clare după care poate fi evaluată calitatea acestuia, în materie de etichetă lucrurile nu sunt la fel de categorice. Totuși, anume după etichetă, cel mai des, alegem un vin atunci când suntem în fața raftului. Ce ar fi să nu lăsăm totul la voia întâmplării, dar să investim puțin în studiul acestui subiect?
Numărul de vinificatori locali este în continuă creștere, la fel este și cererea de pe piață pentru etichetele de vin. Platforma de educație informală dezvoltată de Școala Artcor a lansat în 2022 un curs specializat pentru crearea corectă și argumentată a unei etichete de vin eficiente și executate corect. Design for Wine are durata de două luni și este dezvoltat împreună cu doi dintre cei mai cotați profesioniști din domeniul branding și dezvoltare de etichetă de pe piața locală – Alexandr Codimschii (studio 43oz) și Olga Radu (Casa Imago).
În lumea vinului există câteva direcții mari în materie de etichetă de vin. Vinurile din lumea veche se văd de departe după etichetele lor clasice și gravurile cu castele. Vinurile din lumea nouă se diferențiază prin culori aprinse și forme experimentale.
„Face parte Moldova din lumea vinurilor noi sau vechi?” este o întrebare la care se pare că nu avem un răspuns unanim. Atunci ce facem cu etichetele? Răspuns la această întrebare vom căuta în cadrul cursului sub mentoratul celor doi profesori Olga Radu și Alexander Codimschii.
Prima ediție a cursului care a avut loc în toamna 2022 s-a soldat cu crearea vinului comunității creative – Zbucium. Câștigătoarea acestei ediții este Daniela Panuș, lucrarea căreia a fost tipărită, produsă și lipită pe o serie limitată de sticle oferite de una dintre vinăriile autohtone.
„Design for Wine este fericire la pătrat. Doi profesori mega talentați care inspiră, motivează și ghidează procesul de creație”, menționează Daniela.
„Rezultatul, care reprezintă eticheta tipărită, te face să te simți mândru!”, menționează Iulia Țurcan, câștigătoarea premiului special Design for Wine Ed. 1.
Dacă în toamnă s-a lucrat pe crearea unei etichete pentru un vin roșu, ediția din primăvară își propune dezvoltarea unei etichete pentru un vin alb, de vară, sau poate chiar un spumant. Pentru acest obiectiv cei doi mentori vor ghida participanții în număr de maxim 15 persoane, prin toate etapele de creație, de la briefing, conceptualizare, creație, experiment, prezentare și în final tipar și producere.
Cursul este adresat designerilor grafici independenți, angajați ai agențiilor de design și publicitate sau designerilor angajați în echipele vinăriilor și începe din 11 martie la Artcor. Toate detaliile și programul desfășurat al cursului poate fi găsit pe pagina de prezentare Design for Wine.
Dacă vrei să afli primul despre toate evenimentele care au loc săptămânal la Artcor, abonează-te la canalului lor de Telegram sau urmărește-i pe rețelele de socializare: Facebook, Instagram.