Emojiurile sunt ideograme și fețe zâmbitoare folosite în mesajele electronice și pe paginile web. Ele sunt utilizate la fel ca emoticoanele și există de diferite genuri, inclusiv expresii faciale, obiecte comune, locuri, vremea de afară, animale, dar și altele. Lexemul emoji provine de la cuvintele japoneze „e” (imagine) + „moji” (caracter).
Am decis să vă povestim, iar unora să le amintim, cum aceste ideograme au evoluat în perioada 2018-2021. Mai jos, vă povestim tot.
În 2018, peste 70 de emojiuri noi au apărut pe iPhone, iPad, Apple Watch și Mac într-o actualizare gratuită pe telefon. Noile fețe au avut păr roșu, gri, ondulat, dar au și fost însoțite de zâmbete care aduc mai multă expresie mesajelor expediate. La fel, s-au inclus și emoții precum tristețe, îndrăgostire, semnul infinitului, superman și superwoman etc.
În 2019, au fost aprobate noi emojiuri de către consorțiul Unicode. În lista finală s-au regăsit așa emojiuri precum: o față care cască, persoane în scaun cu rotile, aparat auditiv pentru persoanele cu deficiențe de auz, o mână ciudată (numită mânca care ciupește și care a stârnit discuții în mediul online) și altele. La fel, în acel an a fost disponibilă și inimioara albă.
De asemenea, a apărut emojiul cu vidră, leneș, orangutan, sconcs și flamingo, precum și usturoi, ceapă, vafe, falafel, unt și chiar stridii. Pe lângă acestea, a fost lansată și o cutie de suc și un cub de gheață.
În 2020, în lista de emojiuri s-au regăsit noi ideograme, așa precum: ceaiul cu bule, fața zâmbitoare cu lacrimă, părinții care hrănesc copii cu sticla și drapelul transgen. Deja existau emojiuri cu urs polar, focă, mamut, vidră și câteva specii de taracani, insecte și viermi. De asemenea, a apărut ideograma cu ardei dulce, olivă, dar și alte fructe. Pe lângă acestea, mai găseam și câteva organe interne ale omului.
În 2021, pe sistemul de operare iOS 14.5 beta au apărut noi emojiuri, mai exact 217 pictograme. De la inimi în flăcări la fețe în fum. Utilizatorii au avut opțiunea de a putea alege femei cu barbă ori cupluri de același sex. La fel, tenurile pielii erau deja diferite.
Într-o statistică publicată în anul 2021 aflăm că în anul 1995 erau doar 76 de emojiuri, iar în 1997 această cifră s-a ridicat până la 176. Conceptul de a utiliza aceste emoticoane a luat o mai mare amploare în Japonia, în 2010, atunci când au fost lansate peste 1 000 de emojiuri noi, acestea câștigând popularitate în rândul oamenilor. Diferite culori ale pielii pentru emojiuri au apărut în 2015, iar cupluri de același sex din 2010.
De asemenea, potrivit acelor date, până în anul 2021, cel mai popular emoticon pe Facebook și Twitter a fost fața care zâmbește cu lacrimi, cunoscută și ca „lol”, iar pe Instagram a dominat inima roșie care a fost cel mai des utilizată pe rețeaua de socializare.