Tradițional, la începutul fiecărui an, Glovo prezintă retrospectiva anului precedent în ceea ce privește preferințele utilizatorilor și care sunt trendurile în creștere pentru 2023. Hai să vedem împreună ce produse au comandat utilizatorii Glovo din cele 4 orașe ale Moldovei, în care Glovo își desfășoară activitatea.
Bucătăria asiatică – în topul preferințelor utilizatorilor Glovo din Moldova
Bucătăria asiatică deschide topul celor mai consumate bucătării, cuprinzând delicioasele rețete chinezești, precum și sushi (unul dintre cele mai populare preparate printre moldoveni), și a înregistrat o creștere a comenzilor de 179 % față de 2021. Bucatele asiatice se comandă cu precădere în zilele de vineri, mai ales în intervalul 19.00 – 21.00, fiind mai degrabă o alegere pentru cină.
Topul celor mai preferate bucătării continuă cu bucătăria orientală și cea americană.
Dacă e să vorbim despre top-3 preparate, comandate cel mai des de utilizatorii din Moldova, acestea sunt – kebab, burger și sushi.
Utilizarea unei aplicații de livrare nu mai înseamnă doar comenzile de la restaurante. Numărul comenzilor de la supermarket au crescut cu 413% față de anul precedent. Impresionant, nu?
Observăm o creștere și a comenzilor programate în avans – cu 138% față de anul precedent.
Sâmbăta – cea mai aglomerată zi a săptămânii
Ziua cu cele mai multe comenzi din 2022 a fost 17 decembrie, iar cele mai populare ore pentru comenzi pe parcursul anului 2022 au fost între 18.00-20.00, interval în care s-au înregistrat peste 28 % din comenzile zilnice. Ziua săptămânii în care se plasează cele mai multe comenzi în aplicație este sâmbăta.
Cei mai mulți clienți care oferă bacșiș curierilor se află în Chișinău (9,40 % din totalul clienților) urmați de cei din Bălți cu 8,50 % și Orhei – 4,42 %.
Nu au lipsit însă nici cererile mai puțin obișnuite. Printre cele mai ciudate comenzi plasate în 2022 în secțiunea „Orice” din aplicație s-au aflat: suzetă pentru purcei, 4 kg de raci sau o borsetă „ca-n poză”.
Cel mai fidel client Glovo în 2022 a plasat 412 comenzi, în timp ce cea mai scumpă comandă Glovo înregistrată anul trecut a fost în valoare de 5 210 lei . Ghici ce conține! Corect, sushi!
A spus cineva „ORICE”?
Categoriile non-food care au înregistrat cele mai semnificative creșteri în 2022 au fost – cadourile, florile și electronicele.
Comenzile din categoria „Cadouri” au înregistrat o creștere de 253% față de anul precedent. De Ziua Îndrăgostiților au fost plasate cele mai multe comenzi din această categorie (14 Februarie).
A crescut considerabil și numărul comenzilor din categoria „Flori”, cu o creștere anuală de 114%. Utilizatorii din Moldova și-au început diminețile cu flori, cele mai multe comenzi din această categorie fiind înregistrate între orele 10 și 11.
Pentru mai multe detalii despre obiceiurile de consum ale clienților Glovo la nivel global accesați LINK.
Despre Glovo
Glovo este una dintre cele mai importante aplicații de livrare din mai multe categorii care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, băcănii și supermarketuri, farmacii și magazine de vânzare cu amănuntul. Viziunea Glovo este de a oferi tuturor acces facil la tot ce se află în orașul lor, astfel încât utilizatorii noștri să se poată bucura de ceea ce își doresc, când doresc, unde doresc. Fondată în 2015 la Barcelona, operează în 25 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.