A fost aprobată finanțarea pentru construcția Podului rutier Ungheni (RO) – Ungheni (MD, în valoare de 16 486 604 euro. În scurt timp, urmează începerea procedurii de licitație pentru execuția lucrărilor, informează Secretarul de stat al Ministerului Transporturilor al României, Irinel Ionel Scriosteanu.
Podul interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
Principalele caracteristici prevăzute sunt:
# 261,20 m lungime pod nou peste Prut;
# 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II);
# 8 m lățime parte carosabilă;
# 1 km lungime traseu;
# 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură;
# punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spații închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.
„Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane”, scrie deputatul Adrian Cheptonar.
Potrivit președintei Maia Sandu, proiectul va fi finanțat prin intermediul Mecanismului pentru interconectarea Europei, program al Uniunii Europene în domeniile transporturilor, digitalului și energiei. Lucrările vor porni la începutul anului 2023. Costul total al proiectului este de 33 de milioane de euro, acesta va fi realizat în termen de 3,5 ani.
Studiul de fezabilitate a fost finalizat de către partea română, precum și obținerea Acordului de Mediu, care a fost emis în data de 18 noiembrie.
Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei.
Sursă: Facebook/Andrian Cheptonar