Ministrul infrastructurii și dezvoltării regionale, Andrei Spînu, a oferit mai multe detalii cu privire la construcția liniei electrice aeriene 400 kV Vulcănești-Chișinău.
Spînu a făcut câteva precizări: „Pilonii de tip R-30, care urmează a fi instalați pentru construcția liniei electrice aeriene de 400 kV Vulcănești-Chișinău, corespund cerințelor tehnice și vor rezista condițiilor meteorologice specifice Republicii Moldova”.
El a mai menționat că testările-tip pentru pilonii de tip R-30 au avut loc în această săptămână, în cadrul stației de testare a pilonilor din Institutul Central de Cercetare în Energetică (CPRI) Bengaluru, India.
Astfel de testări au fost efectuate și în luna septembrie a anului curent, când a fost stabilită rezistența pilonului de tip R-NS – tipul de pilon va reprezenta circa 80 % din cantitatea totală a pilonilor care urmează a fi instalați pentru construcția liniei electrice aeriene 400 kV Vulcănești-Chișinău.
Linia electrică aeriană va fi construită din mai multe tipuri de piloni, cum ar fi: R-NS, R-30 și R-60 – ultimul fiind preconizat pentru testările-tip în luna ianuarie 2023.
Andrei Spînu a precizat că proiectul este la etapa finală de proiectare a liniei electrice aeriene, construcția urmând a fi inițiată în primăvara anului următor.
În luna mai 2022, lucrările de construcție a liniei electrice aeriene (LEA) 400 kV de transport al energiei electrice Vulcănești-Chișinău și a stației Back-to-Back Vulcănești au fost declarate utilitate publică de interes național.
Lucrările de construcție au un buget total de 260 de milioane de euro, pentru o perioadă de patru ani.
Proiectul este inclus în Strategia Energetică a Republicii Moldova până în anul 2030.