(foto) Peste 300 de lucrări și 2 000 de voturi. Concursul de pictură „3R: reduce, reuse, recycle” anunță câștigătorii

P1030482

În perioada 3-23 octombrie, peste 300 de elevi și eleve de la Chișinău, Orhei și Ungheni au înregistrat lucrările sale în concursul de picturi „3R: reduce, reuse, recycle”. Subiectul central al desenelor a fost importanța reciclării și sortării hârtiei și impactul informării comunității de a se implica în crearea unui mediu mai curat.

Pe 19, 20 și 27 noiembrie s-au desfășurat ceremoniile de decernare în cadrul celei de-a doua ediții a concursului de desen, care face parte din campania de informare și sensibilizare „Implicare prin reciclare”, lansată de AVI Moldova cu suportul Kaufland Moldova.

Campania „Implicare prin reciclare” are ca scop conștientizarea avantajelor și posibilităților de reciclare, reutilizare și reducere a consumului de hârtie. Prin reciclare, vom avea mai puține deșeuri, mai puțini arbori defrișați și mai puține costuri pentru prelucrare. Scopul concursului este încurajarea exprimării prin artă a tinerelor talente despre necesitatea de reciclare separată a hârtiei și protejarea mediului înconjurător.

La concurs au participat peste 300 de copii și adolescenți cu vârsta între 6 și 16 ani din regiunile Chișinău, Orhei și Ungheni, dintre care, câte cinci copii din fiecare regiune au ajuns finaliști. Cele 15 lucrări au adunat peste 2 000 de voturi, iar localnicii au cunoscut viziunea micilor artiști despre ce înseamnă să duci un mod de viață mai sustenabil prin sortarea și reciclarea hârtiei. Atât elevii clasați în top, cât și toți participanții concursului au fost premiați și au câștigat daruri speciale din partea organizatorilor.

Desenele care au luat locul 1, conform votului public, vor fi imprimate pe 1 000 de caiete din hârtie reciclată, care vor fi distribuite între școlile celor 5 finaliști.

Pe 20 noiembrie, reporterul Diez a ajuns la ceremonia de premiere din Chișinău la concursul „3R: reduce, reuse, recycle”, în magazinul Kaufland, str. Nicolae Testemițanu 3, unde au fost expuse lucrările celor 5 finaliști.

„Imaginea mea arată cum oamenii își spun unii altora să strângă gunoiul, astfel vedem cum în parc totul este curat și verde. Îi rog pe semenii mei să recicleze hârtiile și prin această acțiune vom face Pământul mai curat”, a povestit Polina Coșcodan, câștigătoarea concursului. 

Ignatov Rebeca, finalista concursului de desen spune: „Sunt mândră că am acces în marea finală și sunt fericită că am participat în acest concurs. Prin desenul meu am arătat cum toată lumea reciclează deșeurile, ca lumea în care trăim să fie mai protejată. Această compoziție mi-a luat o săptămână de muncă asiduă alături de profesoara mea de arta plastică, Liliana Vântu.”

„Copiii ne-au dat o temă de acasă foarte complicată. La concurs s-au înscris peste 200 de elevi din Chișinău și ne-a fost dificil să alegem cele mai bune desene. Tare mult sper ca atunci când se vor întoarce la școală le vor povesti colegilor despre acest concurs, dar și despre importanța de a proteja mediul înconjurător. Campania noastră ”Implicare prin reciclare” și-a propus să transmită copiilor mesajul cât de importantă este reciclarea deșeurilor și conservarea resurselor de care dispune planeta noastră. De la mic la mare, toți suntem responsabili de faptul cum va arăta Pământul în viitor, cât de sănătos va fi mediul în care vom trăi”, a menționat Olga Cortac, președinta AVI Moldova.

„Reciclarea, sortarea deșeurilor, dar și informarea despre importanța acestor acțiuni este o prioritate pentru Kaufland la nivel internațional. Prin intermediul acestei campaniei, deja al doilea an la rând, am ajuns la sute de tineri și familiilor lor, investind astfel în educarea generației viitoare și demonstrând că implicarea fiecăruia dintre noi face diferența.” a declarat Cristina Aramă, PR manager Kaufland Moldova.

Cele trei lucrări câștigătoare vor fi tipărite pe copertele a 3 000 de caiete, produse din hârtie reciclată ce vor fi donate școlilor din care fac parte cei 15 finaliști din regiunile Chișinău, Orhei și Ungheni.

Concursul „3R: reduce, reuse, recycle” s-a desfășurat pentru al doilea an la rând, cu sprijinul Kaufland Moldova, în cadrul campaniei de sensibilizare publică „Implicare prin reciclare”.

Reciclarea și sustenabilitatea sunt obiective care pot fi atinse doar prin implicare și eforturi comune.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente