Cea mai sustenabilă haină este cea pe care o ai deja: patru teze despre viitorul modei în Moldova, dezbătute în cadrul Moldova In Fashion Conference 2022

IMG_1643
Foto:Moldova In Fashion Conference 2022

Este oare industria textilă și a modei o oportunitate pentru Moldova să se afirme pe harta internațională? Ce trebuie să schimbăm? Unde trebuie să inovăm? Dacă nu ai reușit să ajungi la cea mai așteptată conferință a anului în domeniul fashion, descoperă aici cele mai importante idei despre viitorul sustenabil în modă, discutate de către key speakeri internaționali și locali.

Foto: Moldova In Fashion Conference 2022

#1. Sustenabilitatea: de la idee la acțiune

Sustenabilitatea este un subiect pe care consumatorii moldoveni abia încep să îl descopere și să îl înțeleagă. Întrebarea este cum pot brandurile locale să transforme ambiția lor legată de sustenabilitate în acțiuni concrete și să comunice despre aceasta într-un mod autentic, care să transforme comportamente și mentalități. Iată câțiva pași pe care îi poți face chiar azi:

  • Investește în calitate: crează haine care să reziste de două ori mai mult, în timp;
  • Investește în cunoștințe privind repararea, reciclarea și reutilizarea hainelor;
  • Orientează-te către producția circulară bio-based;
  • Gândește metode de gestionare a deșeurilor pre și post consum;
  • Evită excesul de ambalaje;
  • Încurajează-ți consumatorii să își analizeze alegerile, oferindu-le alternative sustenabile.
Foto: Moldova In Fashion Conference 2022

#2. Inovația în producție și în gândire

An de an, apar noi tendințe și abordări în lumea modei, iar nevoile și așteptările consumatorilor se schimbă odată cu acestea. În 2023 vor reuși să se evidențieze brandurile care vor investi în inovație, care vor avea curaj în campaniile de marketing și vor crea experiențe care să aducă valoare pentru consumatori și pentru întreaga comunitate.

Foto: Moldova In Fashion Conference 2022

#3. E-commerce la ordinea zilei

A venit timpul ca brandurile din Moldova să treacă de la vânzările pe Instagram spre platforme online, care să le asigure o piață mai largă de desfacere. Site-ul tranzacțional este cea mai bună metodă de a-ți cunoaște consumatorul și de a interacționa cu el. Brandurile ar trebui să investească în metode de livrare, returnare și plată bine puse la punct, în platforme cu un design intuitiv, mobile friendly, cu filtre de căutare și un customer service bun. Printre cele mai actuale trenduri în comerțul online 2022 sunt: personalizarea, percepția de raritate și abordarea individuală, opțiunile „buy now pay later”, sustenabilitate și reciclare, social media și influenceri, aplicații AR, etc.

Foto: Moldova In Fashion Conference 2022

#4. Crearea comunităților pentru valorificarea brandului

Haina poate și este doar un produs. Moda însă – e catalizatorul schimbării. Dincolo de haine, dincolo de trenduri, producătorii și creatorii de branduri nu ar trebui să uite de impactul lor social și cultural. Creează un brand de care oamenii au nevoie, cunoaște-ți identitatea și formează o infrastructură unde să oferi nu doar produse, ci și valoare. Comunitățile în fashion transformă consumatorii în creatori și îți permit să ceri feedback și reviews la activitatea ta, să implici consumatorii tăi în luarea deciziilor – astfel încât să creezi conexiuni semnificative cu publicul-țintă.

Cea de a 7-a ediție Moldova in Fashion Conference a fost organizată de ZIPHOUSE și APIUS, cu sprijinul proiectului Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID și Suedia, și Fondul Națiunilor Unite pentru Populație (UNFPA). 

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente