Apple, Google și TikTok. Care sunt cele mai valoroase și puternice branduri din lume în anul 2022

branding-logos-companies-businesses-identity
Foto:shutterstock.com

Brand Finance a identificat cele mai valoroase branduri din lume în raportul anual Global 500, publicat pe site-ul brandirectory. În această ediție a raportului sunt indicate cele mai valoroase și puternice branduri din lume ale anului 2022.

Acest clasament măsoară valoarea brandurilor, care prin marketing creează o identitate și o reputație de brand în mintea consumatorilor. Pentru acest raport s-a măsurat acest lucru în termeni financiari, calculând cât valorează brendul pentru compania care o deține. Valorile prezentate reprezintă calcule ale valorii brandului, spre deosebire de capitalizarea pieței.

# Sectoarele cele mai valoroase

Sectorul tehnologic este din nou cel mai valoros conform clasamentul Brand Finance Global 500, cu o valoare cumulată a brandurilor de aproape 1,3 trilioane de dolari. Peste o treime dintre mărcile de pe listă se încadrează în sectorul tehnologiei și al serviciilor. Urmată de companiile de vânzări cu o valoare de aproape 1,2 miliarde de dolari și sectorul bancar – 950 de milioane de dolari. Sectorul mediatic prezintă 30 de companii analizate în raport având o sumă de aproape de 850 de milioane de dolari. Brandurile farmaceutice au fost în centrul atenției de la începutul pandemiei, deoarece lumea s-a îndreptat spre acest sector pentru testele și vaccinurile COVID-19. Ca urmare sectorul a înregistrat o creștere mai rapidă în Brand Finance Global 500 în ultimii doi ani în comparație cu celelalte sectoare. Numărul de branduri farmaceutice din clasament s-a dublat, de la patru la opt, cu valoarea brandurilor ajungând la 54 de miliarde de dolari.

# Cele mai valoroase branduri

Apple își păstrează primul loc în clasamentul cel mai valoros brand din lume, cu o valoare totală de 335,1 miliarde de dolari, număr ce a crescut cu 35 % în comparație cu anul trecut. La începutul anului 2022 Apple este prima companie care a atins o evaluare de piață de 3 trilioane de dolari.

Iată, în continuare, după Apple, care sunt cele mai valoroase branduri din lume:
# Amazon – 350,5 miliarde de dolari;
# Google – 263,4 miliarde de dolari;
# Microsoft – 184,2 milioane de dolari.

TikTok este brandul cu cea mai rapidă creștere din lume. Valoarea de brand a companiei a crescut de la 18,7 miliarde de dolari în 2021 la 59 de miliarde de dolari în acest an, ocupând locul 18 în topul celor mai mari companii din lume. Este prima companie nouă care a ajuns la astfel de rating mare în clasamentul Brand Finance Global 500 2022.

# Țara de origine a brandurilor valoroase

Uitându-ne la țara de origine a acestor branduri observăm că 94 % din ele sunt bazate în nouă țări:
# SUA;
# China;
# Germania;
# Japonia;
# Coreea de Sud;
# Marea Britanie;
# Canada;
# India;
# Franța.

În SUA și China sunt înscrise o mare parte din branduri: în SUA – 198, iar în China – 84. În timpul pandemiei brandurile din India au înregistrat cea mai rapidă creștere dintre toate țările din acest clasament. Brandurile din Europa constituie 14 %. 

# Cele mai puternice branduri din lume 

WeChat rămâne cel mai puternic brand din lume, păstrând titlul pentru al doilea an consecutiv. Urmat de CocaCola, Google, YouTube și Never.

Brandirectory este cea mai mare bază de date din lume cu informații istorice și actuale ale brandurilor, oferind acces ușor la toate clasamentele Brand Finance, rapoartele și studii de consum publicate începând cu 2007.


Acest material a fost realizat în cadrul Cursului de Jurnalism Economic care este implementat de Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul Universității de Stat din Moldova.

Stagiară, Alexandra Grigoriev

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente