Tendința de modernizare a sistemului educațional este tot mai evidentă, digitalizarea devenind o necesitate accentuată pentru atingerea scopurilor propuse. Astfel, Programul Național de Alfabetizare Digitală a cadrelor didactice, etapa a III-a, a ajuns la final cu un număr de 4 323 de profesori care și-au îmbunătățit competențele digitale.
În cadrul acestei ediții a Programului, profesorii au avut la dispoziție două cursuri: „Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice, pentru predare-învățare-evaluare, cu Google Workspace pentru Educație” (nivelul intermediar) și „Crearea conținuturilor educaționale digitale” (nivelul avansat).
Instruirile s-au desfășurat online, în perioada 15 iulie – 26 august 2022 și pentru prima dată suportul de curs și toate materialele au fost disponibile în format digital pe Site-uri Google (Google Sites) și YouTube. Cursurile s-au axat pe formarea cadrelor didactice în utilizarea metodelor active și interactive de învățare, utilizarea tehnologiilor inovative la clasă, dar și crearea și gestionarea de conținuturi educaționale digitale.
Cursul „Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice, pentru predare-învățare-evaluare, cu Google Workspace pentru Educație” a oferit profesorilor posibilitatea de a studia o serie de aplicații Google pentru Educație disponibile gratuit precum Classroom, Sites, Drive, Jumboard, Formulare, Foi de calcul, Prezentări, etc. Totodată, scopul cursului a fost nu doar de a cunoaște și utiliza aceste instrumente la clasă, dar și de a înțelege modul în care aplicațiile Google pot constitui un sprijin pentru creativitate și inovație în procesul de predare-învățare.
Participanții la instruire au beneficiat de conturi gratuite la pachetul de aplicații educaționale Google for Education, ca urmare a semnării în anul 2020 a Memorandumului de colaborare între Guvernul Republicii Moldova și gigantul tehnologic Google.
Profesorii care au optat pentru Cursul „Crearea conținuturilor educaționale digitale” au învățat să creeze materiale didactice atractive de la infografice și postere la prezentări interactive și materiale video. De asemenea, au studiat posibilități de publicare și gestionare a acestor conținuturi prin intermediul unui site educațional, de creare a temelor personalizate, precum și o serie de aplicații pentru elaborarea testelor de evaluare asistată de calculator.
Unul dintre scopurile majore ale programului pe termen lung este de a dezvolta abilitățile cadrelor didactice de adaptare continuă la noile tehnologii, de a cunoaște și de a înțelege puterea dată de deținerea și utilizarea informațiilor digitale în procesul educațional.
Programul Național de Alfabetizare Digitală, etapa a III-a, a fost implementat de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului” cu suportul financiar al Ministerului Educației și Cercetării, Proiectului „Tehnologiile Viitorului”, finanțat de USAID și Suedia, și Fundației Orange Moldova.
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău felicită toți participanții și le dorește să utilizeze la maxim cunoștințele și abilitățile acumulate!
Pentru mai multe detalii despre evenimentele și anunțurile din cadrul UPSC, puteți accesa acest website.
Acest material a fost scris și redactat de echipa UPSC. Informațiile prezentate în acest material nu reflectă nici într-un mod opiniile echipei #diez.