Provocările secolului 21, împreună cu provocările regionale au impulsionat afacerile mici și mijlocii din țară să depună eforturi pentru mai multă competitivitate și să caute soluții mai bune pentru dezvoltarea businessului.
Transformarea digitală este una dintre direcțiile pe care ÎMM-urile continuă să pună accent pentru mai multă eficiență în producere. Compania OLDCOM este una dintre afacerile care, impulsionată de necesitatea de a-și îmbunătăți procesele, a implementat un șir de soluții digitale și utilajele necesare optimizării procesului de lucru pentru a-și crește eficiența.
Mihai Dîrțu, director al companiei OLDCOM: „Acum cinci ani, am simțit necesitatea de a schimba modul în care funcționează lucrurile în dezvoltarea afacerii. Procesul de digitalizare l-am început în producție, iar primul lucru pe care am considerat necesar să-l facem a fost să automatizăm secția de croire și să facem modelarea în 2D și 3D. În proces, am înțeles că trebuie să investim foarte mult în softuri performante, care să ne permită să deținem controlul tuturor proceselor.”
După implementarea primelor softuri în producerea și dezvoltarea articolelor, în cazul celor mai simple produse a fost facilitat procesul de realizare de la o lună până la o săptămână, iar din opt utilaje necesare am redus până la trei. În prezent, compania are în jur de 200 de angajați și exportă produsele pe piața a cinci țări europene: România, Bulgaria, Italia, Cehia și Spania.
Mihai Dîrțu, director al companiei OLDCOM: „După implementarea softurilor în producție, costurile au scăzut, iar eficiența a crescut. De asemenea, alt rezultat bun pe care l-am înregistrat a fost scăderea consumului de materie primă până la 20 la sută în cazul unor produse. Digitalizarea ne-a ajutat să devenim mai mobili, mai flexibili și să fim mai aproape de clienți și necesitățile lor. În proces am înțeles că această optimizare nu este doar software, este și hardware și de utilaje.”
În pandemie compania a dezvoltat și componenta de e-commerce. Dat fiind faptul că a crescut considerabil cererea vânzărilor online, magazinul electronic a fost modernizat, iar capacitatea companiei a crescut considerabil. În rezultat, OLDCOM a ajuns la performanța de a livra până la 100 de comenzi zilnice, cu același număr de angajați.
Mihai Dîrțu, director al companiei OLDCOM: „Digitalizarea este un proces complex, care presupune nu doar implementarea softurilor, pentru că celelalte procese la fel necesită modernizate. Parcursul este un drum complicat și greu, dar este cel mai corect mod de a dezvolta afacerea pe termen lung. În ultimii ani, soluțiile digitale au devenit mai accesibile și prin intermediul lor putem eficientiza costurile, crește producția ca în final să sporim capacitatea de comerț electronic.”
Companiile din Republica Moldova pot obține un ajutor financiar nerambursabil de până la 500.000 de lei pentru digitalizarea afacerii prin intermediul Programului de transformare digitală a întreprinderilor mici și mijlocii, implementat de Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA). Banii obținuți pot fi utilizați pentru a achiziționa softuri, utilaje necesare optimizării procesului de lucru, servicii de stocare online a datelor sau de securitatea cibernetică și alte soluții digitale necesare pentru creșterea eficienței și profitabilității.
Pentru a fi beneficiar al programului, este nevoie ca antreprenorii să activeze ca persoană juridică sau persoană fizică cu patentă de întreprinzător, să aibă o experiență de minim un an, să nu aibă datorii către bugetul public și să dispună de personal calificat.
Ghidul participantului la Programul de transformare digitală a întreprinderilor mici și mijlocii este aici: https://bit.ly/3yRmHhm
Mai multe informații pot fi obținute la numărul de telefon + 373 60 730 202
Programul de transformare digitală a întreprinderilor mici și mijlocii este finanțat din bugetul de stat al Republicii Moldova și este implementat de ODA, alături de partenerii strategici ai programului: Uniunea Europeană, USAID și Guvernul Suediei.