Weekendul trecut grădina Muzeului Național de Istorie a fost transformată într-un adevărat podium, pe care au fost prezentate colecțiile designerilor autohtoni. Defilarea, dar și o altă gamă largă de activități dedicate modei s-au desfășurat în cadrul evenimentului Fashion Soiree.
Deși evenimentul are deja o tradiție și este cunoscut ca unul dintre cele mai mari evenimente de modă de la noi, organizatorii au schimbat conceptul în acest. Acesta s-a desfășurat timp de două zile și a fost completat de multe alte activități pe lângă defilări și de un târg de modă cu branduri autohtone.
Vă invităm să descoperiți în galeria de mai jos ce ținute au pregătit designerii autohtoni pentru această vară și cum s-a desfășurat evenimentul.
Ediția din acest an a Fashion Soiree a fost despre responsabilitate, coeziune socială și grija pentru viitor în designul vestimentar. Sâmbătă, iubitorii de modă au admirat un catwalk, prezentat pe podium de actrițe, bloggerițe, femei de afaceri și oameni creativi. „Am trăit o experiență fashion formidabilă, în compania brandului autohton Georgette, la Fashion Soiree. La ediția din acest an, am avut onoarea să prezint două ținute superbe”, a povestit cântăreața Natalia Gordienko.
„N-am crezut vreodată că o rochie poate să îți dea atâtea emoții. O îmbraci, dar ea parcă e vie și nu vrei deloc să o mai scoți de pe tine. Eu așa ceva nu am mai întâlnit. Să faci lucrurile așa ca oamenii să aibă fiori la propriu. Rochiile Kasandruta parcă-s vrăjite. Felicitări!”, a spus jurnalista și producătoarea TV Dina Zaiaț.
În acest an au bucurat cu creații noi brandurile: Florii, Rodica Nicov, Tricon & My Revival, Alina Bradu, Irene Vitali, Anastasia Posh, Duca, March Again, Yulia Efros, Ramuri, Damiane, Julie Anne Millenary, Evadeya, Kasandruța, Nicole Storm, Ionel, Etnopera, Julia Alert și Georgette.
Despre caracterele moldovencelor au vorbit ținutele cu inspirație tradițională și stilistică originală. Ii care au luat forma unei salopete sau rochii asortate cu catrințe îndrăznețe. „Veşminte, care sunt un infinit de iubire, frumuseţe şi inspiraţie, timpul sporindu-le farmecul si desăvârşindu-le, pentru că ele nu sunt despre tendinţe sau momente trecătoare, ci sunt despre valori si lucruri care durează”, a menționat Angela Guțu, designera brandului Florii.
Alți designeri au scos în evidență simplitatea, reușind să transforme stilistica minimalistă într-o estetică îndrăzneață, artistică. A fost prezentat pe podium și stilul elegant, de mână cu cel casual sau sport, prin costume clasice inedite sau rochii care curg pe siluetă precum izvoarele.
„Coasem absolut tot, începând de la costume și terminând cu rochii de seară, rochii de fiecare zi. Avem o piață cu branduri autohtone demne de podiumurile din lumea mare”, a menționat Ion Duca, creatorul brandului cu același nume.
Ținutele noastre de zi cu zi sunt haina personalității noastre. Acest subiect a fost descusut în cadrul workshopului „Frumusețea vine din interior”, de către doctora de suflete Lorina Buga și Life & NLP Coach-ul Felicia Cheibaș. Și pentru că vara este despre mult soare și, deci, despre cum ne protejăm ochii cu stil, în ajutor a venit Nathaniel Kowalsky, cu accesoriile deosebite by Felicia Optic Center.
Duminică, Fashion Soiree a organizat, în premieră, un pop-up shop – un târg de modă cu branduri autohtone și reduceri speciale pentru toți iubitorii de fashion.
„Este o tradiție de vară ca să avem acest eveniment de fashion. În perioada pandemică a fost mai dificil, dar iată că din nou am revenit într-o atmosferă foarte frumoasă, în aer liber, mai ales că avem și o locație deosebită, grădina Muzeului de Istorie”, a menționat Marcela Lozovanu, directoare executiv APIUS.
Ediția Fashion Soiree din acest an face parte din lista evenimentelor creative organizate la Chișinău în luna iunie, de către cartierul creativ și Asociația Industriilor Creative Cor. Șirul de evenimente anuale Moldova Fashion Days, are drept scop promovarea producătorilor autohtoni de modă și este organizat de Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS) cu susținerea proiectului Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID și Suedia.