Fie că te afli în procesul de pregătire pentru examenul de Bacalaureat, TOEFL sau Cambridge, fie că vrei să însușești o limbă străină din curiozitate, pentru dezvoltarea personală sau pentru a obține un nou job, cunoașterea unei sau mai multor limbi străine nu este doar un lucru demn de a fi inclus în CV sau util pentru a depune dosarul la facultatea dorită, ci și un mare beneficiu în viața de zi cu zi.
Indiferent de domeniul de activitate, vârsta și aspirațiile pe care le ai, studierea unei limbi străine este o bună investiție în propria personalitate și dezvoltare.
Tocmai de aceea, în contextul schimbărilor imprevizibile din lume, a oportunităților care apar necontenit, dar și a examenelor care se apropie cu pași rapizi, în cadrul acestul articol vă vom face cunoștință cu Centrul de Limbi Străine „Babilonia”, care deja de zece ani face posibile toate cele menționate mai sus.
În acest sens, am stat de vorbă cu fondatoarea centrului, Ana Mardari, care ne-a relatat povestea acestuia, de la începuturi și până în prezent, și alte lucruri utile pe care ai vrea să le cunoști dacă decizi să începi procesul de studiu al unei sau mai multor limbi străine în cadrul „Babilonia”.
„Pentru mine mereu a fost o onoare faptul că sunt profesoară”
Încă din copilărie, Ana Mardari era pasionată de limba engleză, studiind tot ceea la ce avea acces pentru a avansa în acest domeniu. La facultate, însă, a intrat la buget la limbile franceză și spaniolă, astfel fiind licențiată în limba spaniolă și finalizând un masterat în franceză. Dar, deoarece pasiunea pentru limba engleză nu s-a pierdut în timp și din dorința de a se simți cu adevărat împlinită pe plan profesional, Ana a decis să urmeze și un masterat în limba engleză.
După cum au evoluat lucrurile, toate aceste cunoștințe au justificat efortul cu care au fost obținute, fiindcă astăzi acestea sunt predate și în centrul fondat de către ea.
Centrul de Limbi Străine „Babilonia” și-a avut începuturile în anul 2012, când Ana Mardari a decis să-și pună în practică cunoștințele și să ofere copiilor din Trușeni, localitatea sa natală, oportunitatea de a studia limbile străine într-un mod interactiv și calitativ.
Fiind o persoană muncitoare și persuasivă, din momentul în care a apărut ideea, a urmat imediat procesul de informare în legătură cu aspectele necesare pentru deschiderea centrului.
„S-au găsit oameni care să mă susțină, mi-au oferit consultanță juridică, iar a doua zi deja înregistram afacerea”, relatează fondatoarea centrului.
Chiar dacă procesul de creare a micii afaceri pare a fi unul rapid și simplu, totuși, în acest drum au apărut și anumite dificultăți.
„Dificultatea pe care am întâlnit-o a fost lipsa unei echipe. Astăzi este complicat să găsești persoane care sunt chiar pasionate de ideea de a preda. Pentru mine mereu a fost o onoare faptul că sunt profesoară”, spune Ana.
Astăzi, în cadrul centrului activează șase cadre didactice dedicate, iar numărul elevilor centrului este de circa 500.
Dacă numele centrului a fost inventat instant, având la bază mitologia și istoria limbilor, sloganul a fost cel care a apărut în timp, pe măsură ce au început să se vadă rezultatele muncii centrului.
„Mi-am dat seama că Noi creștem împreună, fiindcă în cadrul centrului am ajuns să angajez persoane pe care le-am învățat și să facem o echipă împreună”, povestește ea.
Ana spune că atunci când vine vorba de alegerea cadrelor didactice, un rol important îl au cunoștințele posedate de către profesor/profesoară, dar și pasiunea față de domeniu și dorința de a avansa și a deveni din ce în ce mai profesionist(ă).
„Oferim oportunitatea și studenților de a lucra cu noi și încercăm mereu să ne dezvoltăm și să fim în pas cu tot ceea ce apare nou în domeniu. Organizăm workshopuri, comunicăm și dezbatem idei, planuri și metode și chiar creștem împreună colaborând”, menționează ea.
„Avem elevi de la 4 și până la 60 de ani”
„În prima jumătate de an lucram cu cinci elevi și mă bucuram de fiecare persoană care decidea să vină la noi. Timp de un an, numărul s-a dublat și îmi amintesc că eram foarte mândră de mine”, își amintește Ana.
Astfel, au început să se răspândească de la om la om rezultatele obținute de către elevii centrului și faptul că în general, în Trușeni se organizează astfel de cursuri, fiindcă pe atunci, rețelele sociale nu erau foarte dezvoltate, iar despre SMM și creatori de conținut care se ocupă cu promovarea online nu se prea știa.
Așa, treptat, timp de zece ani, punând accent pe calitate în schimbul cantității, numărul doritorilor de a studia limbile străine la „Babilonia” a crescut până la 500 de elevi, iar centrul s-a extins, deschizând încă două filiale în Strășeni și Chișinău.
Dacă inițial cursurile erau frecventate în mare parte de elevii din școli, pe parcurs, acestea au început să ofere conținut potrivit atât pentru copiii de vârsta preșcolară, cât și de maturii de orice vârstă.
„În prezent, avem elevi de la 4 la 60 de ani. Este atât de frumos să-i vezi pe ăștia micuți cum duc conversații în limba engleză și se exprimă corect, dar și pe oamenii mai în vârstă care vin și chiar își doresc să învețe ceva nou ”, spune Ana.
Astfel, în cele trei sedii din Trușeni, Strășeni și Chișinău sunt predate limbile:
# engleză;
# franceză;
# spaniolă;
# germană;
# rusă.
Cursurile din cadrul „Babilonia” sunt organizate atât în mod clasic, pe nivele de cunoaștere a limbilor, cât și în funcție de necesitățile sau dorințele solicitanților.
„Cu maturii ne bazăm în mare parte pe comunicare și conversație, fiindcă asta este de obicei ceea de ce ai au nevoie. Cu copiii punem accentul pe metode distractive și captivante, organizând și activități, evenimente și tabere extracurriculare”, povestește fondatoarea centrului.
Totuși, sunt organizate și cursuri mai nișate, centrate pe pregătirea pentru testările precum Cambridge, TOEFL sau BAC, dar și pe dezvoltarea abilităților de comunicare, pregătirea pentru interviuri de angajare sau joburi care necesită cunoașterea terminologiei în limba străină sau pe dezvoltarea gramaticii.
„Ceea ce mă motivează cel mai mult sunt rezultatele. Recent am făcut prima lecție cu o doamnă care nu cunoștea deloc engleza și am văzut entuziasmul ei de la sfârșit de lecție, provocat de faptul că chiar a reușit să vorbească în engleză de la prima lecție. În așa momente înțeleg că facem bine ceea ce facem”.
În prezent, visul Anei Mardari este să creeze o echipă mare de profesioniști care să își facă munca cu dragoste și dăruire. De asemenea, ea spune că și-ar dori mult ca nivelul de predare din regiuni să avanseze, iar profesorii din diverse regiuni ale țării să colaboreze și să învețe unii de la alții pentru a avansa și a transmite cunoștințe corecte și valide elevilor.