Într-o piață mică, lucrurile se dezvoltă mai ușor. Aparent așa ar trebui să fie, însă Moldova nu este deloc exemplară la acest capitol când vine vorba de domeniul publicitar. Unul dintre primii oameni care au făcut publicitate în Moldova democrată susține că, deși agențiile din țara noastră visează să cucerească clienți internaționali, multe dintre ele nu sunt pregătite nici pentru cei locali.
„Pentru a lucra cu piața globală, trebuie să ne învățăm întâi să lucrăm cu piața locală. Piața locală nu este dezvoltată în termenii unor relații între executori și clienți. După mine, clienții nu sunt destul de informați și instruiți despre posibilitățile pe care le are piața. Sunt cazuri care arată că piața activează ca la începuturile anilor 2000. «Eu fac un design la feciorul cumătrului pentru că el poate face ceva în calculator». Ok, parcă am depășit faza asta, totuși acum sunt alte posibilități. Fiind o piață mică, clienții vor să economisească”, a declarat Andrei Copoț, producător creativ și director excutiv la Electric Sheep Film, în podcastul „Mai Departe” cu Artur Gurău.
Expertul în publicitate spune că inițiativele comunitare apărute în ultima vreme în Moldova par să aducă o rază de schimbare. Totuși, mai este mult de lucru la acest capitol, iar clienții agențiilor de publicitate ar trebui și ei să își revizuiască pozițiile.
„Eu văd că au apărut Artcor, COR, Mediacor, niște inițiative foarte interesante, dar nu văd implicarea clienților în aceste chestii. Acesta este cel mai eficient instrument, atunci când chemi profesioniști din industrie și chemi clienții ca ei să-și împărtășească experiențele, să comunice. Clienți nu-s atât de mulți, nici agenții nu sunt multe. Ca în orice piață, dacă vrei să realizezi ceva în ea, trebuie să o cunoști”, a mai spus Andrei Copoț în podcastul „Mai Departe” cu Artur Gurău.
Ediția video a podcastului „Mai Departe” cu discuția dintre Artur Gurău și Andrei Copoț o puteți urmări mai jos.