Inspectoratul de Poliție de la Cahul anunță despre creșterea numărului de fraude bancare. Cum ne protejăm

card
Foto:Michal Jarmoluk

Inspectoratul de Poliție de la Cahul a anunțat o creștere a numărului de cazuri de fraudă a datelor cardului bancar. Victimele comunicau infractorilor codul CVV2 sau CVC2 pentru transferul banilor.

Conform anunțului, infractorii contactează persoanele ce au publicat anunțuri pe site-uri specializate în comerț și iau legătura cu ei cu pretextul efectuării plății de achiziție a bunurilor dorite. Aceștia solicită datele personale ale cardului bancar, inclusiv parolele unice, după care utilizează transferul P2P, de la card la card, pentru a intra în posesia banilor.

Acestea nu sunt primele cazuri de fraudă. În 2021, numărul de tranzacții online a crescut semnificativ în perioada de pandemie și odată cu ele și fraudele pe internet.

Cum ne protejăm?
# Nu comunicăm nimănui codul CVV2 sau CVC2, ori oricare altă parolă de unică de utilizare recepționată de la bancă pentru autorizarea unei plăți sau celei de tip internet banking sau mobile banking.
# Nu lăsăm cardurile bancare nesupravegheate și nu le transmitem persoanelor terță pentru utilizare.
# Reținem că pentru a recepționa o sumă în cont este necesară doar furnizarea numărului cardului. Solicitarea altor date, precum codul PIN, data expirării, CVV2 sau CVC2 reprezintă motiv de alarmare.
# Nu oferiți datele dumneavoastră persoanelor drept răspuns la mesajele electronice, la SMS, la conversații telefonice sau pe pagini web care nu sunt destinate efectuării plăților de bunuri sau servicii.
# Nu faceți achitări online în favoarea comercianților necunoscuți sau dubioși.

Persoanele care au nimerit în plasa escrocilor sunt îndemnați să apeleze la 112.

 

Autoare: Ana-Maria Sîrcu

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente