Potrivit noii hotărâri CNESP, din 8 octombrie curent, toți cetățenii, cu excepția minorilor, sunt obligați, pe tot parcursul perioadei de stare de urgență în sănătate publică, să dețină un act de identitate, o copie sau o fotocopie în format digital a documentului în timpul aflării în toate spațiile publice închise și deschise, inclusiv în transportul public.
De asemenea, începând cu 15 octombrie 2021, cetățenii vor putea descărca online Certificatul COVID-19, care include: certificatul de vaccinare, certificatul de testare și certificatul de recuperare, de pe pagina: certificate-covid.gov.md. Modelul acestuia a fost aprobat vineri, 8 octombrie, în cadrul Comisiei Naționale Extraordinare pentru Sănătate Publică și va fi emis prin Sistemul Informațional Automatizat „Registrul de evidență al vaccinării împotriva COVID-19”, în baza datelor prezentate de către instituțiile medico-sanitare.
Certificatul digital COVID-19 facilitează libera circulație la nivel național și internațional, în condiții de siguranță, pe perioada pandemiei COVID-19. Documentul va putea fi descărcat gratuit și va fi disponibil în limbile română/engleză. Acesta reprezintă o dovadă oficială că persoana a fost vaccinată împotriva COVID-19, s-a testat și are un rezultat negativ sau a avut COVID-19 și s-a vindecat.
Totodată, la prezentarea Certificatului COVID, cetățenii vor trebui să demonstreze deținerea unui act de identitate, o copie sau o fotocopie în format digital a acestuia.
Noile modificări aprobate de CNESP pot fi văzute AICI!