Familia „Clasa Viitorului” a devenit mai mare. În ediția 2021, cu suportul financiar integral al Fundației Orange Moldova, a fost posibilă extinderea proiectului „Clasa Viitorului” în alte 11 licee, din zece regiuni ale țării. Astfel, fiecare instituție a beneficiat de un set de echipament digital performant, trei laptop-uri, mobilier modern și elemente de decor specifice proiectului, servicii gratuite și consultanță în design. De beneficiile proiectului se vor bucura alți 8460 de elevi și 566 de profesori.
Gabriela Lesnic, elevă, Liceul Teoretic „Mihai Stratulat”, s. Boșcana, r. Criuleni: „Clasa Viitorului este o experiență nouă atât pentru mine, cât si pentru colegii mei. Sunt roboți noi, tehnologii noi și e interesant să înveți lucruri utile și captivante. Ne motivează”.
Cornelia Rusu, elevă, Liceul Teoretic „Mihail Sadoveanu”, Hîncești: „Până acum era mai greu să înțelegem tema doar din spusele profesoarei. Astăzi, după ce am văzut la microscop detalii pe care nu le putem observa cu ochiul liber, am înțeles mai bine lecția la biologie. Acum venim la ore cu plăcere!”.
Adrian Zagornean, elev, Liceul Teoretic „Olimp”, s. Costeşti, Ialoveni: „Aceste lucruri ne vor ajuta pe viitor, de exemplu, în programare. Le va fi de ajutor elevilor care doresc din şcoală să înceapă să învețe robotica sau programarea”.
În cadrul proiectului, sunt oferite și două cursuri de formare profesională continuă, create cu suportul financiar integral al Fundației Orange Moldova. Primul curs, cu genericul „Alfabetizare și dezvoltare a competențelor digitale a cadrelor didactice”, a antrenat 44 de profesori de la instituțiile câștigătoare ale ediției curente. Cel de-al doilea curs, „Utilizarea eficientă a echipamentelor digitale tipice „Clasa Viitorului” în procesul de predare-învățare”, a pregătit alte 44 de cadre didactice care au acumulat abilități practice de utilizare a echipamentelor digitale specifice „Clasa Viitorului”, care îi va ajuta, ulterior, să predea disciplinele STEAM – fizica, chimia, biologia, geografia și științele – în scenarii de lecții interdisciplinare. În total, de cursuri gratuite au beneficiat peste 3850 cadre didactice din toate regiunile Republicii Moldova.
Elena Frunză, profesoară de informatică, Liceul Teoretic „Mihail Stratulat”, s. Boșcana, Criuleni: „În urma instruirilor, am înțeles că noi suntem cu un pas mai înainte cu utilizarea acestor gadgeturi care ne oferă posibilitatea să instruim copiii pentru profesiile viitorului”.
Eugenia Bordeianu, directoare adjunctă, LT „Olimp”, s. Costești, r. Ialoveni: „Vrem să mulţumim echipei de la Centrul de Informaţii Universitare şi Fundaţiei Orange Moldova, pentru că, împreună cred într-o idee, că schimbarea vine prin copii şi cel mai mult credem că împreună vom aduce ceva nou în şcolile din Republica Moldova”.„Clasa Viitorului” este unul din programele de succes ale Fundaţiei Orange Moldova, dezvoltat împreună cu partenerii săi strategici. Orange s-a angajat să reducă inegalitățile sociale legate de acces la conectivitate, tehnologii sau lipsa de cunoştinţe şi abilităţi digitale. Astfel, strategia de responsabilitate socială Orange, Engage2025, se materializează prin programe de incluziune şi educaţie digitală pentru elevi, profesori, femei dezavantajate şi tineri aflaţi în căutarea unui job.
Ludmila NISTORICĂ, preşedinta Consiliului Fundaţiei Orange Moldova: „Incluziunea și educația digitală sunt domenii importante pentru activitatea Fundației Orange Moldova. Peste 200 de mii de locuitori ai țării se numără printre beneficiarii proiectelor de educație digitală ale fundației. Clasa Viitorului este unul din proiectele cheie ale Fundației Orange cu investiții de circa 8 milioane de lei, prin care ne-am propus să valorificăm tehnologiile digitale în școli. Suntem bucuroși că an de an, familia Clasa Viitorului devine tot mai mare”.
Proiectul a fost implementat de Centrul de Informații Universitare (CIU).
Angela MUŞET, directoare Centrul de Informații Universitare: „Grație tehnologiilor digitale și a oportunităților oferite, profesorii și elevii au posibilitatea să participe în diverse experimente științifice, să creeze realități noi și să descopere noi posibilități educaționale, astfel schimbându-și viziunea asupra studiilor, ceea ce ne demonstrează că școlile dau viață bunelor practici și declanșează schimbarea digitală în procesul de studii, acesta devenind unul mai atractiv, oferind medii de învățare și activități inspiraționale, iar cadrele didactice fiind, în continuare, motivate pentru autoperfecționare și inovație”.
Despre proiectul „Clasa Viitorului”
Clasa Viitorului este un proiect de educație digitală, implementat în instituțiile educaționale din Moldova, care aduce un nou concept în pedagogie, oferind un spațiu de învățare deschis și motivațional, cu abordări interdisciplinare și inovative, prin utilizarea tehnologiilor digitale, ce favorizează procesul de învățare centrat pe elev, iar școala devine un mediu atractiv care stimulează creativitatea și inovația.
Fundaţia Orange Moldova este unul dintre fondatorii conceptului „Clasa Viitorului” în Republica Moldova.
Proiectul a fost lansat în anul 2017 la inițiativa Guvernului Republicii Moldova, cu susținerea partenerilor strategici de dezvoltare, Proiectul de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, Guvernul Suediei, UKaid și Fundația Orange Moldova.
De la lansarea sa, conceptul „Clasa Viitorului” a fost replicat în 42 de licee din 22 de regiuni ale țării. În total, de noi spații de studii, tehnologii și noi metode de predare beneficiază peste 38.000 de profesori și elevi. Astăzi, pe lângă cele 42 de instituții de învățământ general din întreaga ţară, proiectul se mândrește şi cu un Centru Național de Inovații Digitale în Educație, format în cadrul UPS “Ion Creangă”, a cărui misiune este să asigure formarea inițială și continuă a profesorilor din Moldova în aplicarea metodelor pedagogice moderne și utilizarea tehnologiilor digitale pentru eficientizarea procesului didactic.
Mai multe informații despre proiect pot fi găsite pe www.clasaviitorului.md, www.eac.md/ro