Ne-am obișnuit să vedem Chișinăul împânzit cu totul felul de cuvinte și imagini, adunate parcă din lumi diferite și lipite laolaltă. Fiecare afacere ține să strige cât mai tare prin denumirea brandului său și publicitatea pe care și-o face: cu litere mari și culori cât mai aprinse, iar într-un final avem ce avem. Însă ar putea fi și altfel, mai cu gust, mai aranjat și mai plăcut ochiului. Pentru aceasta este nevoie de un cod vizual al orașului, care ar reglementa modul de amplasare a tuturor bannerelor pe fațadele clădirilor din capitală.
În acest context, Save Chișinău a realizat cea de a treia ediție a codului vizual al orașului Chișinău. E de menționat că acest cod a fost elaborat pe bază de voluntariat și gratuit.
Prin acest cod vizual, autorii își propun:
# să sistematizeze amplasările firmelor pe fațadele clădirilor
# să aducă recomandări privind afișajul stradal
# să ofere soluții artistice pentru firme, vitrine, copertine.
În codul vizual veți găsi exemple concrete de afișaje corespunzătoare și necorespunzătoare din Chișinău. Acestea sunt însoțite și de explicații care vin să lămurească de ce anumite imagini, texte sau culori nu se încadrează în codul vizual.
Codul vizual are 99 de pagini și poate fi accesat atât în limba română, cât și în limba rusă AICI!