Victoria Calistru este profesoară de geografie și chimie, grad didactic I, la gimnaziul „Gheorghe Rîșcanu” din orașul Râșcani. Spune că rolul de ambasadoare digitală i-a dat «o gură de aer» profesional, dar și mai multă responsabilitate, dorind să cerceteze și să investigheze noul. Vrea să exploreze și mai mult sectorul TIC ca să țină pasul cu inovațiile digitale.
Și-a început cariera acum 30 de ani în gimnaziul din satul Moșeni, raionul Râșcani, unde a activat până în 2011. Acolo a fost pe rând profesoară, directoare adjunctă, dar și directoare. Din 2013, este profesoară în gimnaziul „Gheorghe Rîșcanu” din orașul Râșcani, unde a început să-și digitalizeze lecțiile prin valorificarea tablei interactive, a diverselor softuri și platforme educaționale.
„Rolul de ambasadoare digitală mi-a dat o «gură de aer» profesional, simt o mai mare răspundere pentru ceea ce fac, o dorință de a schimba lecțiile mele pentru a motiva elevii să cerceteze și investigheze noul. Totodată sunt conștientă că trebuie în continuare să explorez TIC-ul, fiindcă doar așa pot merge în pas cu inovațiile digitale”, spune Victoria, care mai povestește că nu și-ar imagina acum lecțiile fără utilizarea TIC. „Putem explora universul, putem călători în orice colț al lumii aflându-ne în sala de clasă la lecțiile de geografie, demonstra proprietățile, structura și transformările substanțelor la lecțiile de chimie.”
Victoria mai spune că instrumentele digitale îi învie lecțiile și le dă culoare, stimulând capacitatea de învățare a elevilor. „Elevii cu drag realizează prezentări ppt și postere digitale, se implică în proiecte de cercetare sau ecologice. A crescut și calitatea cunoștințelor, dar și rezultatele obținute în cadrul olimpiadelor școlare”, povestește profesoara.
Victoria este convinsă că în cinci ani lecțiile vor căpăta un nivel și mai înalt de digitalizare, fiind convinsă că va ține lecțiile într-un laborator digital cu cel puțin 20 de laptopuri sau tablete, la care vor lucra elevii realizând sarcinile după potențialul fiecăruia, accentul fiind pus pe învățarea individuală și practică.