Marea Britanie va interzice reclamele care promovează alimente nesănătoase la televizor în timpul zilei, ca parte a efortului său de a combate obezitatea și de a încuraja alimentația sănătoasă. Reclamele pentru produsele nesănătoase vor fi drastic limitate și în mediul online, transmite Digi24.
Noile reguli, care vor intra în vigoare la sfârșitul anului viitor, sunt concepute pentru a schimba tendința actuală în care unul din trei copii părăsește școala primară supraponderal sau obez, dar au determinat o reacție furioasă din partea unor grupuri media, relatează Digi24.
Conform planului, reclamele pentru alimentele bogate în grăsimi, sare și zahăr vor fi interzise să apară la televizor înainte de ora 21.00. De asemenea, li se va interzice accesul la sloturile cu plată în mediul online. În online va fi permis să apară reclame la produse în continuare pe site-ul producătorului și pe paginile de socializare.
Guvernul a declarat că restricțiile se vor aplica tuturor afacerilor cu 250 sau mai mulți angajați care produc sau vând produsele.
„Conținutul pe care îl văd tinerii poate avea un impact asupra alegerilor pe care le fac și a obiceiurilor pe care le formează”, a declarat joi ministrul Sănătății Publice, Jo Churchill.
Analiza citată de guvern a arătat că aproape jumătate din toate anunțurile TV pentru produse alimentare afișate într-o lună în 2019 erau pentru alimente nesănătoase. O taxă pe zahăr introdusă în 2018 a determinat unii producători de băuturi să își reducă nivelul zahărului, potrivit Mediafax.
News and Media Association a declarat că a fost foarte dezamăgită de decizie, deoarece „nu este clar că s-a găsit o legătură între expunerea la publicitate și obezitatea infantilă”.
„În loc de a aborda problema obezității la copii, această măsură draconică va dăuna site-urilor de știri care se bazează pe veniturile din publicitate pentru a finanța jurnalismul care ne ține pe toți informați”, a spus Sayra Tekin al ANM.
Acțiunile din cel mai mare radiodifuzor comercial ITV din Marea Britanie (ITV.L) au scăzut cu aproape 1 %, în timp ce grupul de ziare Reach a scăzut cu 1,5 %, iar Daily Mail & General Trust (DMGOa.L) a scăzut cu 2 %.