Astăzi se împlinesc șapte ani de când Serviciul „Telefonul Copilului” activează în Republica Moldova, oferind consiliere și suport copiilor care necesită asistență, cu scopul de a-i proteja împotriva oricărei forme de încălcare a drepturilor lor sau de abuz.
De la lansarea Serviciului, au fost înregistrate 42 560 de apeluri în întreaga țară. De serviciile „Telefonul Copilului” au beneficiat până în prezent 28 311 de copii și 5 653 adulți, informează Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale.
Cele mai frecvente teme abordate de copii în discuțiile cu specialiștii serviciului sunt dificultățile de relaționare cu părinții/semenii, probleme sentimentale, lipsa de comunicare, sexualitate și mai nou ei relatează despre stările depresive cu care se confruntă sau mărturisesc despre tendințele lor suicidale.
La fel, și adulții apelează la Telefonul Copilului pentru a se informa despre regimul de întrevedere cu copiii, procedura de solicitare a ajutorului social și despre modul în care copiii pot fi protejați, aflându-se în dificultate. Un alt subiect de mare interes pentru apelanții adulți cât, și pentru cei minori este raportarea cazurilor de încălcare a drepturilor copiilor.
Recepționarea la linie a cazurilor de violenţă, neglijare, exploatare sau trafic de persoane, a oferit copiilor posibilitatea de a beneficia de asistență imediată din partea psihologilor serviciului și de intervenția directă a autorităților.
Serviciul „Telefonul Copilului” este disponibil 24/24h și poate fi apelat gratuit din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă la numărul scurt 116 111.
De asemenea, poate fi accesat prin mijloace de comunicare în rețeaua internet Skype: TelefonulcopiluluiMoldova 116 111 și pe chat-ul disponibil pe pagina web: telefonulcopilului.md.
Apelurile la linia telefonică națională pentru copii 116 111 sunt anonime și confidențiale. Mai multe detalii despre Serviciul „Telefonul Copilului” le găsiți pe pagina https://telefonulcopilului.md/.