Ajutoarele trimise Indiei nu au ajuns încă la bolnavi. Guvernul a pierdut șapte zile cu proceduri birocratice, timp în care 23 000 de indieni au murit

PTc4MCZoPTQ0MCZoYXNoPTdlN2NhZjM2ZGNlMGY5YTY2ZWMyYmRkNzA1NTFmMWM4.thumb

Avioane pline cu ventilatoare, rezerve de oxigen și medicamente antivirale au început să sosească în India săptămâna trecută, fiind făcute publice imagini cu containere uriașe descărcate la aeroportul din New Dehli.

Există o singură problemă: timp de multe zile, multe dintre ajutoarele primite au stat în hangare, în timp ce spitalele implorau să primească provizii, scrie CNN, citat de Digi24.

Medicii și oficialii locali încă raportează lipsa devastatoarelor de oxigen și a medicamentelor pentru bolnavii de COVID, fapt care ridică întrebări, inclusiv printre donatorii externi, despre destinația reală a ajutoarelor primite.

Într-o conferință de presă a Departamentului de Stat american, un reporter a întrebat unde sunt ajutoarele trimise de SUA în India, cerând socoteală pentru „banii contribuabililor americani”. „S-a făcut ceva pentru a verifica modul în care au fost distribuite ajutoarele pe care noi le trimitem”, a întrebat reporterul.

Guvernul indian a negat marți o întârziere a alocării ajutoarelor primite de la comunitatea internațională, spunând că a fost instalat un sistem de supraveghere video online. Aproape patru milioane de echipamente primite de India ca donații medicale au fost deja distribuite către 38 de spitale din țară, a anunțat ministrul sănătății.

Dar multe state și autorități locale acuză că a existat puțină comunicare sau deloc din partea guvernului central despre cum vor primi ajutoarele.

„Am trimis delegații la guvern să cerem clarificări despre rezervele de oxigen, despre medicamente și vaccinuri, dar nu am primit nimic clar de la guvernul unional”, a declarat Raghu Sharma, ministrul sănătății din statul Rajahstan, marți. „Despre importuri sau ajutoarele externe, nu am primit nicio informație”, a spus el.

Ministrul sănătății din India a spus, tot marți, că s-au distribuit ajutoare către spitale din Rajahstan, respectiv în orașele Jodhpur și Jaipur.

Motivele întârzierii alocării ajutoarelor către bolnavii de COVID sunt: birocrația excesivă, erorile umane și proceduri prea îndelungate, dar aceste motive nu contează pentru cei care se luptă cu dezastrul umanitar din India. Tot ce vor ei este ca guvernul să le trimită ajutoare la unitățile de urgență, unde mii de oameni mor zilnic.

India a raportat miercuri 382 315 cazuri noi de COVID și 3 780 de morți, țara având peste 20,6 milioane de cazuri de la începutul pandemiei.

Lipsa de oxigen este simțită mai ales în regiunea Delhi, care nu are fabrici de oxigen și depinde de guvernul unional care ar trebui să trimită rezerve de oxigen de la fabricile din alte state.

„Este datoria guvernului să ne facă rost de oxigen”, a spus doctorul Gupta de la spitalul Batra din capitala New Dehli.

Cel puțin 12 pacienți, inclusiv un medic, au murit la spitalul Batra sâmbătă din cauza lipsei de oxigen. Gupta povestește că medicii și-au petrecut ziua spunându-le autorităților că mai există oxigen doar pentru câteva ore. „Pacienții mor în fața noastră. Îmi pare rău că nu putem să îi salvăm”, spune Gupta.

Una dintre problemele ridicate de presa indiană în scandalul ajutoarelor primite de la comunitatea internațională este faptul că guvernul indian nu a avut proceduri pentru o asemenea situație și a fost nevoit să încropească rapid protocoale pentru coordonare și alocare.

A fost nevoie de șapte zile pentru ca guvernul să creeze un mecanism de distribuire a ajutoarelor către statele indiene, a anunțat ministrul sănătății marți. Guvernul a început să lucreze la proceduri în data de 26 aprilie și a emis Procedura Standard de Operare în data de 2 mai. Ministrul nu a precizat în comunicatul său dacă a și început distribuirea proviziilor medicale.

În această perioadă cât guvernul a lucrat la proceduri, au murit peste 23 000 de indieni.

Odată ajunse în India, transporturile sunt primite de Societatea de Cruce Roșie indiană, care lucrează cu guvernul. Crucea Roșie colaborează cu cei de la vamă pentru aprobarea ajutoarelor, a explicat ministrul sănătății. După ce sunt aprobate, proviziile sunt înmânate către Ministerul Sănătății și către o companie de stat numită HLL Lifecare, care se ocupă de transportul ajutoarelor către destinație.

Până la transport însă există o întreagă aventură logistică, pentru că, spune ministrul sănătății, „lucrurile vin din străinătate în cantități diferire, cu specificații diferite și la intervale diferite”. „În multe cazuri, numărul și tipul obiectelor nu corespund cu lista de inventar pusă la dispoziție de către donator”, a explicat oficialul guvernamental, susținând că ajutoarele rămân în hangare până se clarifică situația lor.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente