Elena Știubei, despre copywriting, cum să scrii texte care vând și care este importanța comunicării în afaceri

107764463_10160011491183812_1328463928367902107_n

Elena Știubei a fost cea de-a șaptea și ultima invitată la seria de sesiuni marca Rockit Conference – 7 ani #DeAcasă. Cu o experiență vastă de mai mulți ani în copywriting și comunicare, perioadă în care a scris texte și a fost vocea a mai multor companii mari din Republica Moldova, Elena Știubei a povestit despre faptul că nu există texte bune sau rele, ci doar texte.

„Nu există text bun și text rău. Există un text care funcționează sau nu. Ca să fie „bun”, un text trebuie să fie scris în modul potrivit, pentru publicului potrivit, în contextul potrivit. După mine, un text „bun” nu trebuie să jignească, în rest, poate lua forme diferite. Important e să atingă scopul stabilit, publicul stabilit și să aducă rezultate. Eu am văzut texte deplorabile, dar care au adus vânzări nebune. Și am văzut texte foarte bune, dar care au făcut zero conversii. Totul este relativ, acceptați asta odată”, a spus Elena.

De asemenea, Elena a mai spus care sunt regulile de scriere a unui text potrivit, susținând că nu e neapărat ca un text să fie doar informativ.

„Textul trebuie să fie clar. Eu nu trebuie să-mi încordez creierul în încercarea de a descifra rebusuri și să ghicesc cine și ce a vrut să zică. Dacă citesc o dată și nu înțeleg mesajul, it is a fail, my friend. Stilul informativ nu e ok peste tot. În unele contexte e chiar de dorit să adăugăm «apă», repetiții și emoții, pentru a intensifica impactul mesajului și a accentua o idee. În comunicarea de criză, de exemplu, o scuză foarte concretă, precisă și seacă va fi la fel, foarte sec recepționată.

Textul trebuie să conțină trei elemente: să fie clar, să fie relevant și să conțină un beneficiu”, a mai spus specialista în comunicare.

Totodată, Elena, muncind de-a lungul timpului în calitate de copywriter într-o companie, apoi a fost freelancer, iar acum activează într-o agenție de publicitate specialist în comunicare, ne-a povestit care sunt beneficiile, diferențele și minusurile fiecărei poziții.

„E diferit. Atunci când ești inhouse copy, ai posibilitatea să cunoști foarte bine un singur domeniu. Devii expert, ai acces la cele mai de încredere surse de informare și scrii tot mai bine cu fiecare text. Pe de altă parte, devii foarte subiectiv și sceptic la ideile creative. Nu cunoști trendurile, piața digitală și offline. Când ești freelancer – ești liber să experimentezi, să te cauți, să-ți completezi portofoliul. Nu depinzi de un program de muncă, nu-ți legi numele de un anumit angajator, ești liber să alegi proiectele și să stabilești prețul pentru ele. Pe de altă parte, nu ai un salariu fix, multe deadline-uri se pot suprapune și foarte rapid ajungi la burnout. Când ești copy full time în agenție, te gândești nu doar la clienți, dar și la imaginea agenției și poziționarea față de concurenți”, a mai spus Elena Știubei.

Vedeți întreg interviul mai jos.

Seria live-urile 7 ani #DeAcasa s-a încheiat, iar toate episoadele din această serie pot fi urmărite pe Rockit Conference. Reamintim că cea de-a 7-a ediție de Rockit Conference va avea loc pe 7-8 mai. La ediția din anul acesta, un accent deosebit vom pune pe conceptele de „forță interioară” și „colaborare și cooperare”. Luând în considerare starea curentă în evoluția COVID-19 la nivel național, Rockit Conference încurajează fiecare participant să țină cont de toate regulile de siguranță pentru a contribui la revitalizarea vieții culturale.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente