Anul acesta studenții de la Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul Universității de Stat din Moldova s-au bucurat de o fructuoasă colaborare cu Universitatea din București. Concursul „PR Arena” și-a deschis larg ușile pentru studenții din Republica Moldova, care s-au arătat mai mult decât entuziasmați de această oportunitate.
Competiția „PR Arena” este destinată studenților de la programele de licență și master cu profil de comunicare din mai multe centre universitare din România și Republica Moldova. Aceasta are ca scop crearea unei campanii cât mai inedite și eficiente în baza brief-ului care este furnizat în prima zi a competiției. Anul acest brief-ul a venit din partea Asociației Pacienților cu Afecțiuni Neurodegenerative din România, echipa câștigătoare urmând să implementeze propria campanie alături de echipa ONG-ului în cauză. Elementul de realitate face experiența mai valoroasă, iar Daniela Botezatu confirmă acest lucru: „Mă bucură faptul că există competiții de acest gen, la care putem participa în perioada studenției, pentru o experiență mai amplă și aplicarea în practică a cunoștințelor teoretice acumulate”.
La cea de-a patra ediție au concurat 47 de echipe (un număr record), care au fost mentorate de către 50 de specialiști în comunicare din România. Studenții au avut la dispoziție două zile pentru a realiza campania și a o explica juriului printr-o scurtă prezentare. Cele mai reușite zece produse s-au regăsit în finală, la data de 16 aprilie, printre finaliști numărându-se și o echipă de studente de la USM.
Universitatea de Stat din Moldova a fost reprezentată în cadrul competiției de șase echipe, dintre care una a ajuns în finală și s-a clasat pe locul 4. Vlada Popa, Daniela Botezatu, Cătălina Lungu au prezentat o campanie al cărei scop era să aducă în prim-plan o analogie unică între femeile cu scleroză multiplă care înfruntă afecțiunea și experiența gimnastelor care înfruntă competițiile. Datorită acestei campanii ele au reușit să demonstreze că lupta femeilor cu SM le face să fie supereroine.
Faptul că totul a avut loc online este o demonstrație a adaptabilității specialiștilor din domeniul PR. În acest sens, Cătălina Lungu a subliniat: „Este curios felul în care zilele concursului mi s-au părut dinamice și intense, deși s-a lucrat de la distanță. Împreună cu echipa am reușit să ne aprofundăm în propriile resurse creative pentru a scoate la lumina zilei ideea unei campanii realizabile, dar care avea suflet”.
Printre ceilalți participanți la competiție de la USM se numără: Gabriela Stratu, Eugeniu Codrean, Nicoleta Ursu, Daniel Cazacu, Dan Bumbu, Olga Guglea, Livia Gaideu, Livia Munteanu, Galina Stăvilă, Loredana Garaz, Maria Cojocaru și Alisa Tanas.
Competiția de brief-uri care-și deschide „arena” pentru studenții de la Comunicare, este lansată de către asociația profesională Global Women în PR România (GWPR) în parteneriat cu Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București.
Acest material a fost scris și redactat de echipa USM. Informațiile prezentate în acest material nu reflectă nici într-un mod opiniile echipei #diez.