Schimbările generate de pandemia de COVID-19 au afectat viața economică, socială și într-un final personală a fiecăruia din noi. Ne digitalizăm din mers, impuși de necesitatea de adaptare la noile condiții restrictive.
În acest context, Departamentul Marketing și logistică, facultatea Business și Administrarea afacerilor din cadrul ASEM a organizat joi, 25 martie, online, un seminar practico-științific dedicat marketingului în era digitală unde au fost invitați ca speakeri practicieni și cercetători cu renume în domeniu, care au venit cu informații și experiențe actuale, de un mare interes pentru mediul academic reprezentat de cadre didactice și studenți.
Au fost discutate realizările din mai multe domenii: Dna Ruxanda Capmari, director marketing MAIB, a vorbit despre promovarea serviciilor financiare în mediul online,
demonstrând cât de mult au avansat cei din domeniul bancar în ultimul an, creând acces de la distanță pentru clienți la un spectru larg de servicii bancare; lectorul universitar, specialist digital marketing Ivan Faina a descris tendințele de pe piața publicitară, concretizând creșterea bugetelor pentru mediul online, în detrimentul televiziunii, dar și a altor mijloace de informare; specialistul în marketing online, doctorand ASEM, Gagauz Valeriu a adus o abordare amplă a problemelor de Big DATA în marketing, în special din perspectiva securității.
O experiență deosebită a fost împărtășită de designerul Chiroșca Iuliana, privind tehnicile de e-Commerce utilizate în industria fashion autohtonă, axate pe vânzări la distanță și o abordare personalizată a fiecărui client, care au adus succes. Expertul-consultant în comunicare strategică și relații publice, doctorandă ASEM, Jăpălău Svetlana a vorbit despre schimbările de abordare a tehnicilor de relații publice pe timp de pandemie, orientate spre mesaje personalizate, adaptate realităților și emoțiilor oamenilor.
Aceste evenimente sunt una din formele prin care ASEM colaborează și interacționează cu mediul de afaceri, în vederea îmbunătățirii calității procesului de învățământ, dar și de cercetare. Este remarcabil faptul că majoritatea speakerilor sunt absolvenți ASEM, adevăr ce ar trebui să încurajeze studenții în a persevera, fiind un bun exemplu de realizare profesională pe piața muncii din Republica Moldova.
Acest material a fost scris și redactat de echipa ASEM. Informațiile prezentate în acest material nu reflectă nici într-un mod opiniile echipei #diez.