Pentru urmăritorii săi de pe Instagram și TikTok, Igor Dodon este în continuare președintele Republicii Moldova. Se pare că politicianul a uitat să-și actualizeze statutul sau nu a mai folosit activ rețelele sociale din campania electorală.
Pe TikTok, Igor Dodon este activ încă din 2019, acolo unde și-a încărcat primul videoclip pe 12 decembrie. Activitatea sa acolo reflectă ideile sale politice, dar și evenimentele din cadrul mandatului de președinte.
Ultimul videoclip a fost încărcat pe 25 octombrie 2020, în plină campanie electorală.
De asemenea, Dodon a uitat să-și actualizeze statutul. Pentru urmăritorii săi de pe TikTok, este în continuare președintele țării.
Majoritatea clipurilor încărcate pe profilul său sunt secvențe tăiate din emisiunea „Președintele răspunde” sau „Igor Dodon răspunde”. De asemenea, politicianul a încărcat mai multe filmulețe alături de familia sa. Bunăoară, acesta ne arată cum joacă ping-pong cu fiul mijlociu sau șah cu mezinul familiei. Pe același profil, vedem cum Dodon merge cu familia la pescuit sau cum se plimbă printr-o livadă de cireși.
Pe Instagram, politicianul este mult mai activ în schimb. Astfel, ultima postare e făcută astăzi, 6 ianuarie și e despre activitatea sa la Federația de Șah din Moldova. Cu toate acestea, nici pe Instagram statutul său nu e schimbat. Acesta scrie în continuare în descrierea profilului că este președintele Republicii Moldova.
Îți povesteam anterior pe cine urmărește Igor Dodon pe Instagram.
Deși în campania electorală a fost activă, nici Maia Sandu nu a mai publicat ceva recent pe TikTok. Ultima sa postare acolo e din 15 noiembrie, ziua alegerilor. Contul Maiei Sandu a fost creat în perioada electorală și a fost utilizat doar în acest interval de timp deocamdată.
Pe Instagram, președinta este activă și recent și-a actualizat statutul de președintă în descrierea profilului. Aici aflați mai multe despre activitatea Maiei Sandu pe Instagram.
Potrivit unui studiu realizat de organizațiile MediaPoint din Moldova și MEMO98 din Slovacia privitor la activitatea electorală a celor doi politicieni pe rețelele sociale, bătălia s-a concentrat în primul rând pe Facebook, unde candidații au publicat peste 135 de postări care au generat peste 564 000 de interacțiuni pe parcursul perioadei, comparativ cu doar 45 de postări și puțin peste 75 500 de interacțiuni pe Instagram.
Organizațiile Mediapoint din Republica Moldova și MEMO98 din Slovacia au monitorizat performanța candidaților pe rețele sociale în perioada 2-13 noiembrie 2020. Cercetarea arată că pe online, lupta din turul doi dintre Maia Sandu și Igor Dodon a fost o repetare a competiției din alegerile desfășurate în 2016, când Igor Dodon a venit la putere după ce a învins-o pe Maia Sandu în turul doi. La fel ca în 2016, Maia Sandu a câștigat din nou pe Facebook, unde postările acesteia au acumulat un număr total de peste 401 000 de interacțiuni, adversarul ei acumulând de 2,4 ori mai puține interacțiuni.
Acest lucru s-a întâmplat în ciuda faptului că Dodon a fost mai activ pe Facebook decât adversara sa, publicând 86 de postări, în timp ce Sandu – doar 49. În comparație cu 2016, în acest scrutin, ambii candidați au obținut de două ori mai multe interacțiuni pe Facebook, ceea ce poate fi atribuit unei creșteri a numărului de utilizatori din Republica Moldova înregistrați pe această platformă, precum și faptului că videoclipurile candidaților au devenit mai virale decât înainte.