Universitatea #diez. „Anul întâi este greu doar pentru cei ce nu învață.” Află de la Victoria Gornet care sunt metodele de predare la Facultatea de Economie și Business a KU Leuven din Belgia

resized

Victoria Gornet, corespondenta noastră din Belgia, ne-a relatat despre pasiunea ei față de matematică, care au fost așteptările ei personale de la unele obiecte și prin ce profesorii captează atenția studenților la Administrarea Businessului Internațional.

„Voi începe de la faptul că specialitatea Administrarea Businessului International include în sine însușirea unei multitudini de obiecte și anume din această cauză, le voi grupa în funcție de similitudinile între metodele de predare. Legenda spune că anul întâi este cel mai greu, iar eu voi confirma că legenda e adevărată, dar pentru cei ce nu învață.

În primul semestru, am avut în total șapte discipline:
# Matematică;
# Contabilitate;
# Microeconomie;
# Finanțe;
# Management;
# Engleză;
# Proiect Managerial.
Pentru cei ce nu au iubit matematica încă din școală, acest semestru a fost un adevărat coșmar. În schimb, eu am avut o deosebită plăcere sa fiu prezentă la fiecare oră de clasă.

Matematica

Chiar înainte de începerea anului universitar, studenților li se oferă șansa să își perfecționeze cunoștințele în matematică, cu scopul de a fi pregătiți pentru provocările din timpul anului. Ca urmare, studenții au fost împărțiți chiar de la început în funcție de cunoștințele și abilitățile lor matematice în Fast Track și Slow Track. Diferența între aceste două grupe era doar în numărul de ore pe care un student îl petrecea în clasele de matematică. Materialul trecut a fost absolut identic, doar că primul grup mergea după un ritm grăbit, așa cum studenții nu necesitau explicații adăugătoare, iar profesorul la grupa a doua explica foarte detaliat fiecare pas pe care îl făcea. Pe lângă aceste facilități oferite studenților, mai puteam beneficia de sesiuni de studiu, acestea fiind lecții la care nimeni nu ne obliga să ne ducem. Erau doar două ore pe săptămână la care orice student putea să plece și să rezolve exerciții la matematică, iar în momentul în care întâlnea o dificultate, profesorii erau acolo să îl ajute. Ultima opțiune, de care puteam să mă folosesc în cazul în care oricum aveam neclarități, a fost înregistrarea la o întâlnire privată cu profesorul, unde îi acordam cât mai multe întrebări posibile în decursul a 30 de minute. Așa cum ați înțeles deja, a fost unul dintre obiectele mele preferate, pentru că metodele de predare au fost la nivel.

Contabilitatea și Finanțele

Din punct de vedere a metodei de predare, aceste obiecte au fost foarte similare cu matematica. Unicul defect fiind faptul că prea mulți studenți aveau aceste lecții în același timp. Din această cauza, nu toți studenții aveau posibilitatea să adreseze întrebările pentru că timpul era limitat.
În schimb, lecția de finanțe era împărțită în trei parți:
# teorie;
# practică;
# tutoriale.

Fiecare compartiment ne era predat de un profesor diferit, astfel aveam acces la bagajul de cunoștințe de la trei persoane absolut diferite.

Proiectul Managerial

Acest obiect a avut ca scop să ne inițieze în procesul de realizare a unui proiect de la A la Z, creând condițiile necesare pentru a ne învăța cum să lucrăm în echipă.
Chiar daca restul lecțiilor nu au fost atât de interactive, faptul că au avut loc sub forma lor normală a contribuit la însușirea eficientă a fiecăreia dintre ele.

În schimb, în al doilea semestru am avut ocazia să învățăm fizic doar o lună, după care Bruxelles-ul s-a închis. Astfel, matematica, contabilitatea, metodele de cercetare, statistica, dreptul, filosofia, psihologia, microeconomia și germana au trecut în regim online. Profesorii s-au adaptat rapid, realizând videoclipuri pentru noi ca să înțelegem materia cât mai bine.
Contabilitatea, matematica și microeconomia au continuat să urmeze același ritm de predare, doar că în regim online.
Statistica a fost, după părerea mea, cel mai complicat obiect de însușit, însă la acesta profesorii au fost cei mai implicați comparativ cu restul obiectelor.
Studenții din nou au fost împărțiți în Slow Track și Fast Track, iar fiecare a avut posibilitatea să studieze după propriul său ritm. Lecțiile erau structurate în teorie și aplicare, ambii profesori distribuiau filmulețele lor, iar studenții puteau alege pe care să le urmărească. Pentru partea practică, profesorii explicau cum să rezolvăm problemele mai dificile și, mai mult decât atât, ne arătau cum ușor să introducem operațiile respective în calculator.

Profesorul de psihologie m-a impresionat și el prin abilitatea lui de a capta atenția studenților chiar și printr-un videoclip. Era ceva mai mult decât modul lui de a preda o temă, era legat de modul în care acesta comunică, povestește și vine cu exemple. Această carismă a motivat majoritatea studenților să urmărească fiecare lecție din material.
La lecțiile de germană și drept, mă așteptam la o anumită dinamică, interactivitate care din păcate mi-a lipsit. Ca urmare, a îngreunat procesul de asimilare a materiei predate.

Într-un final, chiar dacă presiunea a fost mare, am reușit să susțin examenele cu brio, demonstrându-mi că orice este posibil, chiar și să înveți în regim online, atât timp cât există motivație și dorință!”

Autoare: Victoria Gornet

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente