Dacă acum câțiva ani, Marketingul Online era instrument mai puțin cunoscut pentru afacerile mici din Moldova, provocările anului 2020 ne-au demonstrat clar și răspicat: Internetul este o platformă vitală pentru a rezista pe piață, indiferent de domeniu de activitate, timp sau spațiu. S-a convins de asta și Ivan Botnar, unul din clienții fideli Microinvest, care a participat la webinarul informativ organizat de Microinvest „Tehnici de promovare a vânzărilor online” și a câștigat un BONUS SPECIAL – o lună de consultanță în crearea unui Content Plan pe Facebook.
Afacerea familiei Botnar, „Vanar-Comerț” SRL a luat viață în anul 2004, fiind specializată în organizarea cursurilor de instruire pe diverse domenii: utilizarea PC, tehnologii informaționale, programare, design, contabilitate, 1C, impozitare și alte direcții din ramura business. Colaborarea cu Microinvest a început-o în 2015, când a aplicat pentru prima dată pentru un împrumut și a reușit să-și schimbe radical părerea despre creditare.
„Am aflat despre Microinvest tot de pe Internet și mi-a părut din prima o organizație de încredere. Spun asta, pentru că familia mea a avut o experiență mai neplăcută cu creditele, din cauza devalvării valutare și neînțelegerii cu banca la care au apelat. Cu Microinvest e cu totul altă poveste, bazată pe receptivitate și înțelegere. După o discuție de doar 15 minute cu expertul, am reușit să găsim cea mai bună soluție și credit pentru afacerea mea. De asemenea, apreciez nespus de mult grija și atitudinea pozitivă față de clienți. Webinarul din august a fost ca un vector pentru afacerile care abia acum au început să se promoveze pe Online”, spune Ivan Botnar.
„Până la webinar nu înțelegeam pe deplin cum poți găsi clienți pe rețelele de socializare”
Webinarul a fost destinat proprietarilor de afaceri, care dețin un credit Business sau Agro la Microinvest și a avut ca scop instruirea acestora în două subiecte relevante: „Tehnici de promovare a vânzărilor pe Facebook și Instagram” cu speakerul Vadim Cușnir și „Setarea publicității în Google Ads și analiza rezultatelor în Google Analytics” cu Ion Comendant. La instruirea online au participat peste 60 de antreprenori din Moldova, care activează în diverse domenii, oferindu-le posibilitatea să dobândească cunoștințe practice despre cum să-și promoveze afacerea cu ajutorul canalelor digitale de promovare.
Ivan Botnar a fost printre cei mai norocoși participanți care au trecut cu brio Quiz-ul organizat la finalul webinarului și a câștigat bonus o lună de consultanță gratuită cu Vadim Cușnir, fondatorul comunității Social Media în Culise. Din cauza pandemiei, cursurile Vanar au trecut în totalitate în regim online iar căutarea clienților pe rețelele de socializare era unul din obiectivele principale pe care și le-a propus compania. Cu Microinvest, acest obiectiv a devenit mai ușor de realizat.
„Rar întâlnesc companii care sunt gata să investească în relaționarea cu clienții, mai ales în aceste perioade dificile. Gestul Microinvest este unul exemplar și long term. E o investiție într-un stil de viață, într-un ecosistem care unește clienții într-o comunitate și îl păstrează alături. Referitor la colaborarea de după webinar cu Ivan Botnar, pot spune ferm că a fost una productivă și implicată. Am găsit multe puncte comune, i-am oferit răspunsuri la toate întrebările și o redare mai explicită despre ce merge și ce nu pe rețelele de socializare. Consultanța noastră încă nu s-a terminat, am preferat să o consumăm treptat, pe măsură ce echipa Vanar va reuși să implementeze toate detaliile discutate, ca să putem analiza direct rezultatele”, spune Vadim Cușnir.
„Clienții nu au nevoie doar de servicii, ci de instrumente pentru a-și realiza scopurilor”
Philip Kotler spunea că marketingul este „arta de a convinge clienții”. Proprietarii de afacerii cu siguranță vor fi de acord, mai ales că ei știu mai bine ca oricine cât de important este să te adresezi într-un mod cât mai accesibil clientului tău. Social Media și reclamele online în general, ne permit nu doar să ne adresăm personalizat audiențelor, dar și să le identificăm în funcție de mai multe criterii: interese, comportament, aspect social. Acum, ca niciodată, antreprenorii trebuie să înțeleagă că esența unei strategii de promovare trebuie să fie adaptată anume în funcție aceste criterii. Iar pandemia e un context care ne-a convins încă o dată de acest lucru.
„Înainte de webinar am avut mai multe încercări de a face reclame targetate pe Facebook, dar care nu întotdeauna se soldau cu succes, pentru că nu înțelegeam cum de fapt totul funcționează. O parte din informația transmisă o cunoșteam din activitatea proprie, iar cunoștințele practice ale speakerilor mi-au fost utile pentru o înțelegere mai profundă despre cum poți interacționa cu clienții din Social Media, cum să îi găsești și cum să te adresezi, ca să le oferi anume ceea de ce au nevoie. Din August și până acum am reușit deja să implementăm direct în strategia noastră de promovare o parte din cunoștințele dobândite la instruire și consultațiile cu Vadim Cușnir. Am înțeles cum se face o reclamă eficientă pe Facebook și cum să targetăm audiența potrivită. Și, spre bucuria noastră, deja avem rezultate, mici, dar promițătoare. Succesul nostru e legat direct de succesul clienților noștri, iar noi vrem să le oferim doar ce e mai bun”, spune încrezător proprietarul companiei „Vanar-Comerț” SRL, client Microinvest.