Fiecare al doilea apel la numărul 112 nu are caracter de urgență. Ce solicitări au avut moldovenii în noiembrie

112

În luna noiembrie, moldovenii au sunat de 213 451 de ori la numărul unic de urgență 112. Din fluxul total de apeluri, 69,14 % au fost efectuate de pe telefonul mobil, 30,39 % de pe telefonul fix și doar în 0,45 % din cazuri au fost recepționate mesaje SMS de anunțare a urgențelor.

Cel mai des oamenii au apelat la 112 pentru a solicita ajutor medical. Cele mai solicitate intervenții medicale conform clasificatoarelor evenimentelor sunt: afecțiuni respiratorii (21,28 % din numărul total de cazuri medicale), hipertensiunea arterială (8,77 %), dureri abdominale sau de spate (7,34 %), pacient slăbit cu simptome neclare (5,35 %).

Cele mai multe intervenții de poliție sunt: infracțiuni contra vieții și sănătății persoanei – persoană agresivă (10,33 % din numărul total de cazuri „Poliție”), persoană bătută (5,75 %), persoană agresată (4,42 %), conflict (6,53 %) și din domeniul transportului – accident rutier (7, 65 %).

În cazul urgențelor de pompieri s-a apelat în felul următor: incendii sector locativ (9,55 % din numărul total de cazuri „Pompieri”), intervenții la incendii vegetație (3,31 %), intervenții căutare –salvare – deblocarea ușilor/ferestrelor (6,46 %).

Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din municipiile Chișinău (68 315 de apeluri), Bălți (11 433 de apeluri) și raionul Orhei (7 976 de apeluri).

Cel mai mare număr de apeluri a fost înregistrat pe 1 noiembrie, ziua în care au avut loc alegerile prezidențiale, primul tur de scrutin, serviciul 112 recepționând un număr de 9 140 de apeluri la numărul de urgență.

Fiecare al doilea apel înregistrat la numărul unic de urgență nu are caracter de urgență. Oamenii sună la 112 nejustificat din mai multe motive, și anume, pentru:

# a face glume sau farse;
# a afla data și ora, starea vremii;
# a aduce injurii operatorilor;
# a solicita informaţii despre numere de telefon, adrese sau programe de lucru ale serviciilor sau instituţiilor publice,
graficul mijloacelor de transport;
# a chema un taxi;
# a debloca sau a verifica starea contului telefonului mobil;
# a reclama întreruperi în furnizarea utilităţilor casnice (gaze, curent, apă, TV, Internet).


112 este numărul unic pentru apelurile de urgență activ în Moldova și în toate statele membre ale Uniunii Europene. Funcționează în regim non-stop și poate fi apelat absolut gratuit de fiecare cetățean de pe telefonul fix și mobil.

Numărul unic pentru apeluri de urgență 112 se apelează atunci când este necesară intervenția ambulanței, poliției, pompierilor pentru asigurarea asistenței imediate în situații de urgență.

Numim „situație de urgență” incident care, prin amploare și intensitate, prezintă un pericol imediat asupra vieții sau sănătății persoanelor, a proprietății sau a mediului înconjurător, care a provocat pierderea de viață, daune sănătății, proprietății sau a mediului, ori împrejurare în care există o probabilitate sporită de degradare a realității, ce poate cauza pericol imediat asupra vieții, sănătății, proprietății sau a mediului, iar pentru restabilirea stării de normalitate este necesară întreprinderea unor măsuri şi acţiuni urgente, alocarea resurselor de intervenţie.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente