În cadrul proiectului Erasmus+ „Leadershipul și Managementul în Învățământul Superior din Republica Moldova / MHELM”, profesorii ASEM au avut ocazia să participe la workshopuri online, care au cuprins o gamă largă de instrumente și platforme web, ce pot fi folosite în procesul de predare și evaluare la distanță, într-un mod interactiv și creativ.
Academia de Studii Economice a fost reprezentată la eveniment de către membrii echipei MHELM, ASEM:
# Ala Cotelnic, prim-prorector, prorector cu activitate didactică, dr. hab., prof. univ., coordonator instituțional al proiectului MHELM;
# Angela Solcan, șef departament „Management”, dr., prof. univ.
# Irina Dorogaia, prodecan facultatea „Business și Administrare ”, dr., conf.univ.
# Tatiana Gaugaș, vice-director Școala Masterală de Excelență în Economie și Business.
Alice Buzdugan, de la universitatea parteneră din Germania a fost moderatorul workshopului din 19 noiembrie, în care a prezentat și a analizat 3 tipuri de coaching potrivite pentru managementul universitar: colegială, în tandem și decodarea disciplinei. Prin simularea sesiunilor de coaching și jocului de roluri pe platforma Zoom și www.jumboard.google.com, participanții au avut ocazia să exerseze această metodă prin prisma coacher-ului, a beneficiarului sau observatorului și să înțeleagă mai bine procesul de planificare, condițiile de organizare, stabilirea obiectivelor și planului de acțiuni în realizarea unei sesiuni de coaching.
Participanții au descoperit metodele, principiile și practicile de evaluare ce pot fi utilizate în învățământul superior prezentate de către Dr.Liliana Rogozea, Universitatea Transilvania din Brașov. A fost un workshop interactiv și foarte util, care a provocat discuții referitor la metodele de evaluare bazate pe învățarea prin acțiune și erorile de evaluare întâlnite în sistemul universitar. Membrii proiectului au descoperit aplicațiile digitale noi: www.sli.do și coogle.it, care oferă posibilitatea interacțiunii și evaluării participanților chiar și în instruirea organizată on-line.