Facebook a anunțat marți lansarea în Marea Britanie, în luna ianuarie, a serviciului său de știri Facebook News, care difuzează articole din media preluate contra cost, relatează AGERPRES.
„Negocieri active” sunt de asemenea în curs de desfășurare pentru lansarea unui astfel de flux de știri în Franța și Germania, a precizat gigantul american.
Serviciul Facebook News a fost lansat în Statele Unite la sfârșitul anului 2019 cu intenția de a promova jurnalismul și pentru reabilitarea reputației afectate de acuzații de dezinformare, notează AFP.
„Cu Facebook News vom plăti editorii pentru conținut care nu se regăsește deja pe platformă, ceea ce va contribui la atragerea unui public nou și va oferi editorilor mai multe oportunități de a-și monetiza” articolele, a indicat grupul într-un comunicat.
Printre parteneri se numără The Guardian, săptămânalul The Economist, tabloidul The Mirror, dar și revistele Cosmopolitan și Vogue.
„Ne așteptăm ca mai mulți parteneri să ni se alăture înainte de lansare”, în ianuarie 2021, a notat Facebook.
„Vom continua să colaborăm cu editorii din țările în care condițiile de pe piață și cadrele legale permit acest tip de investiții și inovații”, a precizat Facebook.
Lansarea vine în contextul în care presa se confruntă cu o reducere a veniturilor din publicitate, majoritatea fiind captate de giganții digitali și a vânzărilor fizice, odată cu extinderea conținutului online, adesea disponibil gratuit. Această situație este amplificată de pandemia de coronavirus.
În luna august, Facebook a anunțat că va accelera extinderea internațională a serviciului său de știri în următoarele șase luni, începând cu țări precum Brazilia, Marea Britanie, Franța, Germania și India, și a promis că îi va plăti pe furnizorii de actualități.
Facebook News propune o selecție de articole preluate de la ziare, reviste și site-uri partenere și este alimentat de o echipă de jurnaliști și de algoritmi „de personalizare”.