Prestatorii de servicii publice nu vor mai solicita diverse tipuri de documente suplimentare de la cetățeni sau reprezentanți ai mediului de afaceri dacă datele conținute în acestea sunt disponibile în format electronic.
Este vorba despre documente precum certificatul privind lipsa datoriilor, extrasul din registrul bunurilor imobile, extrasul din contul persoanei asigurate social etc. Acest lucru va fi aplicabil pentru cazurile în care informațiile au fost anterior colectate în format electronic și sunt disponibile spre a fi accesate de către toți prestatorii de servicii.
Proiectul propune optimizarea serviciilor publice în următoarele domenii: bunuri imobile, construcții și urbanism, documentare, finanțe, impozite și taxe, prestații sociale, sănătate și transport.
Informația va putea fi utilizată atât de către instituțiile care dispun de un sistem informațional, cât și de către cei care nu dispun de un sistem informațional propriu și în acest context pot utiliza interfața oferită de platforma de interoperabilitate pentru a accesa aceste date și a le utiliza în procesul de lucru.
Refuzul neîntemeiat al furnizorului de date de a asigura disponibilitatea datelor va fi sancționat cu amendă de până la 1 000 de lei aplicată persoanei fizice, de până la 2 500 de lei aplicată persoanei cu funcție de răspundere și de până la 5 000 de lei aplicată persoanei juridice.
Legea va intra în vigoare după un an de la publicarea textului acesteia.