Ne place să consumăm carne proaspătă, crescută în condiții igienice și fără adaosuri alimentare în perioada de creștere a animalului. Asta pentru că știm cu toții că produsele pregătite din carne bună sunt savuroase, aromate și delicioase. Pe aceleași principii se bazează și compania autohtonă „Porco Bello”, care de mai bine de un deceniu produce și comercializează carne de porc de cea mai înaltă calitate. Munca asiduă și dăruirea a ajutat întreprinderea să devină unul dintre cei mai mari producători de carne din țară, care au grijă ca acest produs cu valori nutriționale mari, aflat în top trei produse alimentare preferate, să nu lipsească de pe masele consumatorilor.
Pe directorul comercial al întreprinderii, Maxim Cazacu, l-am găsit la ferma de la Cimișeni, din raionul Criuleni. Pe lângă aceasta, întreprinderea deține încă o fermă de porci la Greblești, în raionul Strășeni. Pe parcursul anilor, aici s-a investit în calitate, începând cu rasele de porci aduse din Danemarca, condițiile de creștere, tipul cerealelor pentru alimentația animalelor, controlul sanitar și până la abatorizare. Anual, compania crește până la 80 de mii de capete, cu greutatea între 115 și 125 de kilograme. Produsele ajung doar pe piața Republicii Moldova.
Maxim Cazacu, director comercial, „Porco Bello”: „Procesul de creștere a animalelor este unul complex. Ferma noastră are ciclu închis, ceea ce presupune câteva etape de dezvoltare a animalelor, cu durată fixă, pe care le respectăm cu strictețe. În plus, pentru a obține un produs de calitate, selectăm cu mare atenție hrana pentru porci. Calitatea cerealelor, procurate sută la sută de la producători autohtoni, este testată în laborator, iar ulterior – depozitată în complexul special construit de pe teritoriul fermei.”
Întreprinderea este singura din țară care a obținut certificatul HCCP de confirmare a managementului calității. Acest indicator presupune un șir de acțiuni care ajută compania să producă exclusiv produse de calitate. Mai mult, întreprinderea are grijă ca animalele să crească în condiții igienice absolute.
Ion Tașcă, medic veterinar, „Porco Bello”: „Respectăm principiul «totul gol – totul plin» în fiecare încăpere. După depopularea de animale a halelor, se face spălarea riguroasă a încăperilor, se dezinfectează, se iau probe pentru a verifica calitatea dezinfecției. Și doar după această procedură se repopulează din nou cu animale. Iar pentru a intra în fermă, fiecare angajat trebuie să își scoată hainele, cizmele și să înlăture tot ceea ce poartă sau purta înainte. Trece prin cabina de duș și își pune alte haine, curate și sterilizate. După ziua de muncă, urmează aceleași reguli.”
Întreprinderea „Porco Bello” investește și în sustenabilitate. Pe teritoriul fabricii de la Cimișeni se află o stație de biogaz, care prelucrează toate deșeurile provenite de la animale, transformându-le în energie electrică. Totodată, compania oferă locuri de muncă stabile pentru aproximativ 150 de persoane.
Cea mai mare provocare rămâne însă piața de desfacere. De mai bine de 7 ani, compania „Porco Bello” a încheiat un parteneriat de încredere cu METRO, fapt care îi permite să continue dezvoltarea afacerii și să facă planuri de extindere a businessului.
Maxim Cazacu, director comercial, „Porco Bello”: „Colaborarea noastră devine tot mai fructuoasă pe an ce trece. Pentru noi, în calitate de companie locală, este foarte important să avem o piață de desfacere stabilă și clienți fideli, asta ne oferă încredere și previzibilitate. METRO ne motivează să fim și mai buni, deoarece avem constant verificări și auditori de peste hotare, care vin din partea partenerului nostru și apreciază cum creștem, cum abatorizăm, dacă respectăm toate etapele până ajunge carnea la ei pe raft. Pentru a continua să ne dezvoltăm, aș vrea să îndemn cetățenii să procure cât mai multe produse locale și astfel să ne susținem reciproc. Noi muncim foarte mult pentru a vă aduce pe mesele dumneavoastră doar produse de calitate.”
METRO – #RămânemAproape!
METRO este unul dintre liderii internaționali în domeniul vânzărilor en-gros, cu un sortiment de produse alimentare și nealimentare care deservește clienți din industria HoReCa și revânzatori. La nivel global, METRO servește peste 16 milioane de clienți care pot alege să facă cumpărături în unul dintre magazinele sale de format mare, să comande online și să își colecteze cumpărăturile la magazin sau să le fie livrate. METRO susține competitivitatea întreprinzătorilor cu soluții digitale și contribuie astfel la diversitatea culturală din comerțul cu amănuntul și sectorul ospitalier. Sustenabilitatea este un pilon al afacerii METRO. METRO deține primul loc în Indicele Sustenabilității Dow Jones, în industria comercializării produselor alimentare. Compania operează în 24 de țări și angajează peste 100.000 de oameni în întreaga lume. În Republica Moldova, compania METRO este prezentă din 2004, având trei magazine, cu peste 25000 de articole în fiecare magazine și peste 600 de angajați. Pentru mai multe informații, vizitați www.metroag.de / www.metro.md.