Mediapoint lansează „Raportul Preliminar de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media”. Scopul monitorizării este de a stabili care este impactul și rolul rețelelor sociale în procesul electoral și în campania electorală.
În procesul de realizare a raportului, experții organizațiilor Mediapoint și MEMO 98 au analizat 4 220 de postări publicate pe rețelele sociale care aparțin a 15 partide politice și 16 politicieni. În total, postările acestora au generat peste 2,8 milioane de reacții din partea cetățenilor. Monitorizarea a fost realizată în perioada 1 septembrie-24 octombrie 2020.
Unul dintre punctele raportului era numărul de emoții pe care candidații le-au primit cel mai mult.
În perioada de referință, Renato Usatîi are cele mai multe like-uri, dar și cele mai multe postări. Usatîi are peste 381 000 de like-uri. Pe locul secund este Maia Sandu cu 278 320 de like-uri, iar pe locul trei este Andrei Năstase cu peste 82 800 de like-uri.
Maia Sandu, Renato Usatîi și Igor Dodon au fost politicienii care au acumulat cel mai mare număr de emoții la postările lor. Aprecierile (like-urile) nu au fost luate în considerare, deoarece exprimă acordul general cu postarea, în timp ce emoțiile exprimă un spectru mai larg de sentimente. Maia Sandu a primit cele mai multe emoții „Ador” și „Grijă”, Renato Usatîi a primit cele mai multe reacții de „Uau”, „Haha” și „Tristețe”, în timp ce Igor Dodon a primit cele mai multe emoții „Furie”.