GPS-ul din troleibuze a fost deconectat și chișinăuienii nu mai pot urmări online locația acestora. Primăria nu ar fi achitat contractul

troleibuz

Locuitorii nu mai pot urmări online locația troleibuzelor din Chișinău. Compania care a implementat serviciul l-a suspendat, motivând că Regia Transport Electric nu l-a achitat. În același timp, reprezentanții primăriei au poziții diferite – unii spun că lucrările nu au fost calitative, alții că abia urmează să înceapă plata pentru acest serviciu, scrie primariamea.md.

Neînțelegerile autorităților și sistarea serviciilor

Pe 9 octombrie, troleibuzele din Chișinău au dispărut de pe aplicația EasyWay, serviciul fiind deconectat de către compania Dekart. Reprezentanții companiei au motivat deconectarea prin faptul că RTEC a încălcat de multiple ori condițiile contractului, cauzând cheltuieli suplimentare companiei. Mai mult, într-un interviu pentru NewsMaker, aceștia menționează că dispozitivele GPS nu au fost utilizate în toate troleibuzele, uneori în locul lor fiind conectat telefonul mobil al angajaților pentru încărcare sau au fost deteriorate prin ruperea cablurilor. Din acest motiv, nu era posibilă vizualizarea în timp real a tuturor unităților de transport. Respectiv, compania a fost nevoită să înlocuiască dispozitivele respective, suportând costuri suplimentare. De asemenea, aceștia menționează că, timp de un an, autoritățile nu au achitat pentru conexiunea mobilă și hosting, Dekart fiind nevoită să acopere și costurile respective. Începând cu data de 27 iunie 2020, Direcția Transport ar fi încetat să răspundă la apeluri, iar viceprimarul de ramură, Victor Chironda, nu ar fi răspuns la o scrisoare oficială la acest subiect.

La ședința primăriei, Chironda a menționat că Dekart „nu a prestat servicii în volumul necesar și în calitatea stabilită în contract”. Potrivit lui Dorin Ciornîi, directorul RTEC, lucrările de instalare ar fi durat un an, iar actul de recepție a lucrărilor încă nu a fost semnat și abia după semnarea documentului direcția va începe să achite pentru serviciile de telefonie mobilă și hosting. În același timp, tot Ciornîi declara la ședința primăriei de pe 25 noiembrie 2019 că lucrările sunt gata: „Astăzi, în toate cele 350 de troleibuze, conform contractului, sunt fizic instalate dispozitivele de monitorizare. Este finalizat și softul. Urmează timp de două săptămâni să demarăm proiectul. Pasagerii, cetățenii și oaspeții municipiului vor putea în regim real să vizualizeze poziția reală a troleibuzelor”.

Aplicația EasyWay a fost utilizată în mai multe țări. Aceasta conține date despre transportul public din municipiul Chișinău – stații, număr de unități, rute, costuri și a fost conectată la sistemul de monitorizare prin GPS. Pe pagina de descărcare a aplicației, este menționat că aceasta conține și informații despre orașele Tiraspol, Tighina și Bălți. Totuși, în februarie 2020, Ciornîi menționa că autoritățile planifică să dezvolte propria aplicație, iar că în momentul respectiv monitorizarea unităților de transport putea fi efectuată și pe site-ul www.troleibus.md – în baza căruia urma să fie creată și aplicația respectivă. Totuși, la momentul de față, pe adresa respectivă găsim Transport Municipal Group, un operator de publicitate mobilă stradală, instituită în anul 2006. Vom monitoriza în continuare subiectul și vom reveni cu detalii.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente