(studiu) Cât de pregătite sunt grădinițele pentru redeschidere: „Personal instruit este mai mult în mediul rural decât în cel urban”

Foto:agora

Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) și Părinți Solidari au studiat opiniile și percepțiile conducerii instituțiilor de educație preșcolară din țară în cadrul unui sondaj. Datele au fost colectate din 103 instituții în perioada de 27 iulie-1 august 2020. Conform sondajului, personalul pregătit pentru redeschiderea grădinițelor din mediul rural este mai mare la număr decât cel din mediul urban, și anume 79,7 % în raport cu 66,7 %.

Dezvoltarea capacităților digitale este o prioritate pentru redeschiderea grădinițelor

În cadrul sondajului sunt reprezentate cele mai importante trei necesități ale conducerii instituțiilor de educație preșcolară în procesul de redeschidere. Datele arată că necesitățile sunt multiple și acestea variază în dependență de mediul de reședință. Totodată, nevoia cea mai semnificativă, în termeni relativi, este de a avea acces la internet și calculatoare pentru a putea desfășura activități didactice la distanță, în special pentru copiii care nu vor putea să fie încadrați în grupele inițiale reduse.

Aprecierea cu privire la pregătirea personalului este destul de pozitivă

Aproape toate directoarele de grădinițe care au participat în cadrul sondajului au menționat că personalul este pregătit și dispus să aplice regulile de protecție. Opiniile cu privire la disponibilitatea personalului suficient sunt mai realiste.

Grădinițele din urbe și cele din zonele rurale au un grad diferit de flexibilitate în a organiza activități hibride de educație

Instituțiile din zonele rurale ar opta în special pentru metoda clasică de desfășurare a activității. Grădinițele din zonele urbane sunt mai pregătite în a organiza educația la distanță, dar și în a organiza educația în două schimburi. Acest decalaj se explică atât prin situația epidemiologică diferită, dar și prin capacitățile instituționale (și deprinderile diferite ale părinților) în ceea ce privește organizarea procesului de educație la distanță. Acest fapt indică nevoia unei abordări mult mai descentralizate cu privire la modul de redeschidere, dar și de organizare a activității instituțiilor de educație preșcolară.

Vedeți studiul integral mai jos.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente