Ghidul este unic pe piață, deoarece până acum nu a existat niciun ghid în italiană care să relateze pe larg despre destinațiile de turism din țara noastră. Ghidul descrie Moldova ca fiind o adevărată noutate pentru călătorii care sunt în căutarea unor experiențe autentice și departe de turismul de masă.
„În data de 11 iunie 2020 a fost publicată prima ediție a Ghidului Verde Italian (Guida Verde Romania Moldova) dedicat României și Republicii Moldova. Acesta este unic pe piață, deoarece până acum nu a existat niciun ghid în italiană care să relateze pe larg despre destinațiile de turism din țara noastră. Ghidul descrie Moldova ca fiind o adevărată noutate pentru călătorii care sunt în căutarea unor experiențe autentice și departe de turismul de masă. Ghidul cuprinde informație despre majoritatea destinațiilor din Republica Moldova, de la cele mai mari vinării, până la pensiunile turistice din sudul și nordul țării. La fel, ghidul cuprinde informații despre oferta turistică din UTA Găgăuzia și regiunea transnistreană. Ghidul conține 312 pagini și a fost elaborat de grupul italian Touring Club Italiano, o mare organizație profesionistă de turism, cu sute de mii de membri, experiență centenară și credibilitate înaltă printre turiștii italieni”, scrie într-un comunicat Asociația Națională pentru Turism Receptor.
Publicația reprezintă un succes rezultat grație unui program de marketing strategic implementat în decursul ultimilor trei ani de Asociația Națională pentru Turism Receptor (ANTRIM) împreună cu sprijinul strategic al Proiectului de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, guvernul Suediei și UK Aid. Din 2017, printr-o analiză de marketing, Italia a fost desemnată piață țintă pentru turismul receptor din Moldova datorită conexiunilor aeriene multiple, a profilului turistului italian corespunzător ofertei turistice de țară, a volumului pieței de turism emițător italian, dar și pentru prezența celei mai mari diaspore moldovenești din Europa.
„Aflată într-o răscruce strategică a sud-estului Europei, între Carpați și Marea Neagră, Moldova este o țară multiculturală care păstrează moștenirea popoarelor care au alternat aici, de la daci la romani, de la otomani la ruși”, notează autorii ghidului Touring Club Italiano.
Timp de trei ani, acțiunile de marketing și promovare au cuprins participarea bianuală cu stand de țară la expozițiile de top din Italia, BIT Milano și TTG Rimini, unde au fost promovate destinațiile turistice, circuitele culturale, turismul rural și vitivinicol. Zeci de seminare, ateliere și prezentări de țară au diseminat atractiv imaginea Moldovei către profesioniștii din industria italiană a turismului.
În rezultat, pachetele turistice din Moldova au fost incluse în cataloagele a 13 operatori de turism italieni, care au organizat tururi pentru mii de turiști italieni în Moldova. Datorită activității eficiente de promovare a produsului turistic din Republica Moldova pe piața Italiei, numărul turiștilor italieni a crescut cu 26 %.
Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova a organizat 15 tururi de presă pentru peste 80 de jurnaliștii italieni, care au vizitat destinațiile turistice din țară și, ca urmare, au descris Moldova prin peste 60 de articole și materiale de presă în unele dintre cele mai importante reviste din Italia cum ar fi: National Geographic Italy, DOVE, Gambero Rosso, La Repubblica etc.
Acțiunile de acest fel se aliniază la direcțiile strategice de promovare a țării, în conformitate cu Cadrul strategic de marketing și promovare a turismului sub brandul de țară „Pomul Vieții”, prin campania „Fii Oaspetele Nostru” în 2017-2020, elaborat de industria turismului cu sprijinul Proiectului de Competitivitate din Moldova.