Moldova Agroindbank atenționează despre existența și intensificarea cazurilor de escrocherie în mediul Internet și la telefon cu scopul de a efectua tranzacții frauduloase utilizând datele confidențiale ale cardurilor de plată.

În acest context, MAIB roagă clienții să fie foarte prudenți la următoarele scheme de fraude!

Infractorii folosesc numele băncii sau al altor companii și prin intermediul mesajelor false expediate prin aplicaţiile Viber, WhatsApp, pe e-mail sau prin intermediul mesajelor SMS/apelurilor telefonice:

  • informează clienții băncii despre posibilitatea participării la diverse loterii false sau că aceștia au devenit „norocoșii câștigători” ai premiilor bănești și solicită datele confidențiale ale cardurilor de plată, precum: numărul cardului, data expirării cardului, codul CVV/CVC, acestea fiind ulterior folosite în scopuri ilicite;
  • se prezintă ca angajați ai băncii, angajați ai diverselor organizații de caritate/internaționale sau lucrători medicali etc. pentru a obține informații confidențiale, și anume codul personal (IDNP), numărul cardului, data expirării acestuia și codul CVV, codul PIN al cardului, codul din SMS primit de Dvs. la numărul de telefon, iar după convorbirea telefonică, cu ajutorul informației obținute, infractorii efectuează tranzacții frauduloase;
  • informează utilizatorii, prin intermediul rețelelor de socializare și a site-urilor pe care navighează, să acceseze linkuri suspecte pentru colectarea datelor bancare, ulterior folosite la efectuarea tranzacțiilor frauduloase.

Vă sunt recomandate câteva măsuri de securitate absolut necesare:

  1. nu oferiți niciodată cardul Dvs. bancar persoanelor terţe şi nu permiteţi să fie fotografiat sau făcută o fotocopie a cardului;
  2. nu accesați linkurile de la adrese necunoscute, neverificate, inclusiv linkurile care redirecționează către presupuse site-uri ale unor companii, bănci, sisteme de plăți etc.;
  3. nu comunicați nimănui informațiile Dvs. personale, ale cardului Dvs. bancar (data expirării, codul PIN, codul de securitate CVC/CVV format din trei cifre tipărit pe partea verso a cardului etc.) și codurile tranzacțiilor recepționate de la bancă, răspunzând la e-mailuri, apeluri telefonice, mesaje SMS (chiar dacă acestea sunt expediate ca fiind din numele băncii sau de la un număr de telefon care pare asemănător sau chiar este identic cu cel al băncii). Pentru orice transferuri de bani, recompense, bonusuri etc. pe cardul Dvs. bancar, persoana care vă expediază mijloace financiare are nevoie doar de numărul cardului!

Atenție! Moldova Agroindbank NU SOLICITĂ NICIODATĂ transmiterea datelor cu caracter personal sau a datelor legate de cardul bancar la telefon, prin SMS, e-mail sau prin intermediul reţelelor de socializare.

  • Vă recomandăm ca orice dispozitiv de pe care efectuați tranzacții să fie mereu verificat de prezența virușilor cu ajutorul programelor antivirus, anti-phishing actualizate și legale.
  • În cazul oricărei suspiciuni, contactaţi banca la numărul de telefon 1313 pentru examinarea situaţiei şi acordarea suportului necesar.
  • Blocați imediat cardul prin aplicația mobilă MAIBank sau solicitați acest lucru Serviciului Contact Center al băncii la numărul de telefon 1313 dacă credeți că există riscul tranzacțiilor frauduloase cu cardul Dvs.
  • Fiţi mereu vigilenți la operarea cu datele personale și confidențiale!